آفتاب

دو کشته در درگیری پلیس مصر با حامیان اخوان المسلمین

دو کشته در درگیری پلیس مصر با حامیان اخوان المسلمین

منابع مصری اعلام کردند که در پی حمله نیروهای امنیتی این کشور به تظاهرات حامیان اخوان المسلمین در شهر الفیوم در جنوب قاهره، دو تن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع مصری اعلام کردند که در این درگیری‌ها همچنین شش تن زخمی شدند. دو تن نیز براثر اصابت گلوله جان خود را از دست دادند. درگیری‌ها زمانی رخ داد که پلیس با استفاده از گلوله جنگی و گاز اشک‌آور به راهپیمایی حامیان اخوان المسلمین حمله کرد.

تظاهرات در الفیوم پس از اقامه نماز جمعه آغاز شد و شرکت کنندگان در آن شعارهایی علیه کاندید شدن عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مستعفی مصر در انتخابات ریاست جمهوری سر دادند.

در همین راستا تظاهراتی در چند استان و شهر مصر بنا به فراخوان ائتلاف حمایت از مشروعیت و مخالفان کودتا برگزار شد که در چند شهر به درگیری‌ انجامید.

درگیری‌هایی نیز در قاهره میان نیروهای امنیتی با دانشجویان دانشگاه الازهر رخ داد که تلاش می‌کردند در مقابل خابگاه در شرق قاهره تظاهرات کنند. نیروهای امنیتی همچنین به راهپیمایی و تظاهرات حامیان اخوان المسلمین در معادی، حلوان و همچنین منطقه نین در جیزه حمله کردند.

مخالفان نظام کنونی مصر همچنین پس از اقامه نماز جمعه در شهر ساحلی اسکندریه و در شهرها و روستاهای استان‌های قلیوبیه، دقهلیه، شرقیه، غربیه، کفرالشیخ، دمیاط، اسماعیلیه، پورت سعید، بنی سویف، المنیا، سوهاج و اسیوط تظاهراتی برپا کردند.

این در حالی بود که حامیان السیسی در میدان عبدالمنعم ریاض در مرکز قاهره راهپیمایی کرده و شعارهایی علیه اخوان المسلمین سر دادند.

در استان اسکندریه نیز تعدادی از حامیان وزیردفاع مستعفی مصر درمقابل مسجد القائد ابراهیم تظاهرات کرده و عکس‌های السیسی را در دست گرفتند.

انتهای پیام

کد N244695

وبگردی