آفتاب

استقبال اتحادیه اروپا، ترکیه و فرانسه از توافق آشتی میان فتح و حماس

استقبال اتحادیه اروپا، ترکیه و فرانسه از توافق آشتی میان فتح و حماس

امضای توافق آشتی ملی میان گروه‌های فلسطینی با استقبال اتحادیه اروپا، ترکیه، فرانسه و یمن رو به رو شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، در پی توافق آشتی میان گروه‌های فلسطینی، سخنگوی دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا ضمن استقبال از این اقدام مسئولان فلسطینی، گفت: آشتی ملی اقدام مهمی برای تحقق راه‌کار تشکیل دو کشور است، اما اولویت اصلی ادامه مذاکرات میان فلسطینی‌ها با اسرائیلی‌ها است.

وی همچنین تاکید کرد: اتحادیه اروپا از برگزاری انتخابات رسمی در فلسطین استقبال می‌کند.

از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در تماسی تلفنی با خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نسبت به توافق آشتی میان گروه‌های فلسطینی ابراز خرسندی کرد.

پیشتر نیز احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده بود که آنکارا از اجرای توافق آشتی ملی فلسطین حمایت می‌کند.

اوغلو همچنین در تماس تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دست‌یابی به آشتی ملی را به وی تبریک گفته و تاکید کرد که آنکارا آماده ارائه هرگونه کمک و حمایت از طرف‌ها برای اجرای این توافق است.

از سوی دیگر، وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای ضمن استقبال از توافق آشتی میان گروه‌های فلسطینی، اعلام کرد که پاریس آماده ارائه هرگونه حمایت از دولت آتی فلسطین است.

در همین راستا، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن در تماسی تلفنی با اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس ضمن ابراز خرسندی نسبت به توافق آشتی میان فتح و حماس، گفت: آشتی میان گروه‌های فلسطینی اقدامی استراتژیک و تاریخی است و ما از این توافق حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N244227

وبگردی