آفتاب
با نزدیک شدن به روز جهانی کارگر؛

تدابیر امنیتی پلیس ترکیه در میدان تقسیم استانبول

تدابیر امنیتی پلیس ترکیه در میدان تقسیم استانبول

آنکارا - ایرنا - پلیس ترکیه در پی مخالفت ˈ اردوغان ˈ با تجمع هواداران اتحادیه های کارگری در میدان تقسیم استانبول ، تدابیر شدید امنیتی را در این میدان به اجرا گذاشت .

به گزارش روز جمعه ایرنا و براساس گزارشات در یافتی ، پلیس استانبول با اینکه چند روز به روز جهانی کارگر ( 11 اردیبهشت ) باقی مانده است از هم اکنون برای ممانعت از تجمع هواداران اتحادیه های کارگری در میدان تقسیم این شهر تدابیر امنیتی شدیدی را به اجرا گذاشته است.

ˈرجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه اوایل هفته جاری در سخنانی مخالفت خود را با برگزاری هرگونه تجمع هواداران اتحادیه های کارگری در میدان تقسیم و در روز جهانی کارگر اعلام کرد .

وی گفت : اجازه نمی دهیم خیابان ها به صحنه درگیری ها تبدیل شوند.

اردوغان خطاب به گروه های مدنی و اتحادیه های کارگری که برای تجمع در میدان تقسیم استانبول برای برگزاری روز کارگر اصرار دارند ، گفت: هیچ امیدی برای میدان تقسیم نداشته باشید ، بروید و در جاهای دیگر استانبول که به روی تجمعات عمومی باز است ،تظاهرات کنید.

نخست وزیر ترکیه با مطرح کردن تهدید برای سرکوب هرگونه تجمع غیرقانونی در این میدان افزود: هیچ مانعی برای برگزاری مراسم وجود ندارد ولی باید در جایی برگزار شود که مسوولان دولت اجازه داده باشند.

اردوغان گفت که نباید مثل بچه های لوس عمل کرد؛ ما اجازه نمی دهیم خیابان ها به صحنه درگیری ها تبدیل شوند.

پلیس ترکیه همچنین روز دوشنبه گذشته با استفاده از گاز اشک آور شماری از اعضای ˈاتحادیه های کارگریˈ این کشور را که در پارک ˈگزی ˈ در میدان تقسیم استانبول تجمع کرده بودند ، متفرق کرد.

اعضای اتحادیه ها و سندیکاهای کارگری خواستار برگزاری مراسم ˈروز جهانی کارگرˈ ( 11 اردیبهشت ) در میدان تقسیم استانبول شده بودند.

پلیس و نیروهای امنیتی استانبول برای متفرق کردن تجمع کنندگان، از گازاشک آور استفاده کرد.

در این راستا یکی از اعضای انجمن وکلای آنکارا در پی ممانعت دولت ترکیه از تجمع هواداران اتحادیه های کارگری در روز جهانی کارگر ( یازدهم اردیبهشت ) در میدان تقسیم استانبول به دادگاه قانون اساسی ترکیه شکایت کرد.

ˈ سدات وورال ˈ در شکایت نامه خود علیه دولت آنکارا ادعا کرده است که خودداری از برگزاری تجمعات نقض آزادی بیان است.

خاورم ** 230
کد N244207

وبگردی