آفتاب

نیویورک تایمز: جاسوس اف. بی. آی صدها حمله سایبری را در سال 2012 سازماندهی می‌کرده

نیویورک تایمز: جاسوس اف. بی. آی صدها حمله سایبری را در سال 2012 سازماندهی می‌کرده

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که براساس اسناد جدید، یک جاسوس اف. بی. آی، صدها حمله سایبری خارج آمریکا را طی یک کمپین در سال 2012 هماهنگ و سازماندهی می‌کرده و این در حالی است که هنوز مشخص نیست آیا این سازمان مستقیما دستور این حملات را صادر می‌کرده یا خیر.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رادیو صدای روسیه، این اسناد حاکی از آن است که دولت آمریکا احتمالا از هکرها برای جمع آوری اطلاعات در خارج از کشور استفاده می‌کرده است.

مغز متفکر این حملات علیه وب سایت‌هایی که برخی از آن‌ها توسط کشورهای خارجی از جمله پاکستان، سوریه، برزیل و ترکیه راه اندازی شده‌اند، "هکتور خاویر مونسگور" ملقب به سابو بوده است. وی به دلیل برخی حملات علیه اهداف رده‌بالا از جمله پیپال و مسترکارد (شرکت های تجارت الکترونیکی) به عنوان یک هکر معروف شناخته شده است.

براساس گزارشی که اخیرا در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده است "این فرد جاسوس دست کم یک هکر را برای استخراج اطلاعات گسترده‌ اعم از اطلاعات بانکی، اطلاعات لاگین، سرورهای دولتی برخی کشورها و بارگذاری این اطلاعات بر روی سرور تحت نظارت اف. بی. آی، هدایت و راهنمایی می‌کرده است."

سابو هیچ یک از این حملات را انجام نداده و به جای آن همکاران هکر وی اطلاعاتی را در اختیارش می‌گذاشتند، اما سابو اطلاعی نداشته که با این اقدامات در جهت کمک به اهداف اف. بی. آی گام برمیدارد.

یکی از این همکاران وی "جرمی هموند" بوده که در نوامبر 2013 به جرم هک اطلاعات خصوصی شرکت استراتفور به 10 سال زندان محکوم شد.

همونگ گفته بود که سابو فهرستی از دو هزار دامنه اینترنتی را در اختیار وی قرار داده تا آن‌ها را مورد هدف قرار دهد.

انتهای پیام

کد N244167

وبگردی