آفتاب

اوکراین از روسیه در مورد رزمایش ارتش این کشور توضیح خواست

اوکراین از روسیه در مورد رزمایش ارتش این کشور توضیح خواست

مسکو- ایرنا- آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین اعلام کرد: کی یف از مسکو در مورد رزمایش نیروهای روسیه در مناطق همجوار با اوکراین توضیح خواسته است.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، یاتسنیوک روز جمعه در نشست دولت اوکراین گفت: کی یف منتظر پاسخ مسکو به درخواست رسمی خود برای توضیح در مورد رزمایش نیروهای این کشور در مناطق همجوار با اوکراین است.

نخست وزیر اوکراین گفت: یک شبانه روز از درخواست ما گذشته و ما در انتظار پاسخ روسیه هستیم.

نیروهای روسیه روز پنجشنبه در پاسخ به ازسرگیری حملات واحدهای امنیتی و ارتش اوکراین به مناطق شرق و جنوب این کشور ،در استانهای مجاور اوکراین رزمایش گسترده ای را آغاز کردند.

یاتسنیوک همچنین بر عزم دولت اوکراین برای اجرای توافقنامه ژنو به منظور حل و فصل بحران در این کشور تاکید کرد.

وی افزود: دولت اوکراین تمام تلاش لازم را برای برقراری ثبات در مناطق شرق کشور به عمل می آورد و هنوز شانس برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه وجود دارد.

نخست وزیر اوکراین همچنین گفت که دولت این کشور برای اجرای اصلاحات در ساختار حکومتی تلاش می کند.

وی ادامه داد: در انتظار تصمیم صندوق بین المللی پول برای ثبیت اوضاع اقتصادی کشور هستیم.

یاتسنیوک از جمله تدابیر مهم دیگر به برگزاری انتخابات سالم ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: برای توقف پیگرد قانونی افرادی که مرتکب جرایم سنگین نشده و سلاح خود را زمین گذاشته و ساختمان های حکومتی را ترک کنند هم آمادگی داریم.

روابط روسیه و اوکراین در دو ماه اخیر در پی سرنگونی حکومت یانوکوویچ و روی کار آمدن حکومت غربگرا بجای وی تیره شده است.

حدود 15 میلیون نفر از ساکنان مناطق جنوب و شرق اوکراین را روس زبانان با اکثریت روس تبار تشکیل می دهند و دولت اوکراین از روز 15 ماه آوریل جاری در این مناطق عملیات نظامی اجرا می کند و این مساله بر تنش های موجود میان دو کشور افزوده است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز پنجشنبه بکارگیری واحدهای نظامی اوکراین علیه ساکنان غیرنظامی مناطق شرق و جنوب این کشور را جنایت علیه مردم اوکراین خواند.

اروپام/2242**518 **1010
کد N244145

وبگردی