آفتاب

احتمال تماس تلفنی اوباما با رهبران اروپا درخصوص تحریم‌های بیشتر علیه روسیه

احتمال تماس تلفنی اوباما با رهبران اروپا درخصوص تحریم‌های بیشتر علیه روسیه

منابع آمریکایی اعلام کردند که اوباما قصد دارد با چندین تن از رهبران اتحادیه اروپا درخصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه بحث و گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند که اختلافات میان اعضای اتحادیه اروپا درخصوص اعمال یا عدم اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه باعث شده است تا اقدامات تنبیهی واشنگتن علیه مسکو به تعویق بیافتد،‌ اما آمریکا احتمالا خود به تنهایی در این زمینه وارد عمل می‌شود.

آمریکا که هم اکنون به علت کاهش میل برخی کشورهای اروپایی خصوصا ایتالیا و آلمان برای اعمال دور جدید تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه دچار سرخوردگی شده، ترجیح می‌دهد که هماهنگ و همگام با اتحادیه اروپا پیش رود تا اینکه خود به صورت جداگانه وارد عمل شود.

این منابع اعلام کردند که باراک اوباما، ‌رئیس جمهوری آمریکا احتمالا با دیوید کامرون، نخست وزیرانگلیس، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و متیو رنزی، نخست وزیر ایتالیا گفت‌و‌گوی تلفنی درخصوص این مساله خواهد داشت.

یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز تاکید کرد که اوباما قصد دارد برای بحث و بررسی در خصوص تحریم‌ها علیه روسیه با همتایان اروپایی خود تماس بگیرد.

انتهای پیام

کد N244089

وبگردی