آفتاب
عارف در اصفهان مطرح کرد:

برگزاری انتخابات آتی پرونده شک و تردید در انتخابات را خواهد بست/ امسال سال فعالیت سیاسی نیست

برگزاری انتخابات آتی پرونده شک و تردید در انتخابات را خواهد بست/ امسال سال فعالیت سیاسی نیست

اصفهان – خبرگزاری مهر: معاون اول دولت اصلاحات گفت: برگزاری انتخابات آینده بر اساس الگوی سال 92 باشد که همه احساس پیروزی کنند تا شک و تردیدی که در برگزاری انتخابات است پرونده آن برای همیشه بسته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا عارف پیش از ظهر جمعه در نهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی افزود: راهبردی که باید برای پیروزی انتخابات سال آینده دنبال کنیم بالا بردن حضور مردم است.

وی ادامه داد:  اگر تحلیل کنیم چرا 27 درصد در انتخابات سال گذشته حاضر نشدند می‌توان درصد بالایی از آنها را را تشویق کرد تا در انتخابات حاضر و رای آنها برای ماست.

عارف در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: نتیجه حماسه حضور 73 درصدی مردم که در انتخابات سال 92 بودند با وجودی خلق شد که مردم با هشت سال تهدید روبرو شدند و عملا برگزاری جلسات چند نفره و یا فضای دانشگاه‌ ها بی روح بود.

معاون اول دولت اصلاحات در ادامه سخنان خود بیان داشت: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها یک پروژه ملی است و علاوه بر آن دولت مذاکرات هسته‌ای را دنبال می‌کند و منشور حقوق شهروندی را نیز پیگیر بوده و اگر بخواهیم در این مسیر دولت موافق باشد باید با آن همکاری کنیم.

امسال سال فعالیت سیاسی نیست

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در انتخابات 92 احساس‌می شد جوانان با ارزشها قهر کرده اند اما آنها با حضور پرشور خود یک بار دیگر پایبندی خود به ارزشها را نشان دادند و این حضور و شعور بالا انسان احساس غرور می کند البته جوانان دارای اختلاف نظر نیز هستند که انسان به همین اختلاف نظرها نیز احساس غرور می‌کند.

عارف در ادامه بیان داشت: امسال سالی است که فعالیت سیاسی نداریم و نیاز آرامش است و باید دولت را در حفظ آرامش و امید کمک کنیم برای اینکه برنامه های خودش را دنبال کند و ما هم فعالیت راهبردی را برای سال آینده دنبال خواهیم کرد و باید محیط دانشگاه‌ها به مسائل راهبردی باشد و فضا نباید سیاسی باشد که به ضرر ما است و نیاز به یک محیط آرام داریم.

محور فعالیت‌های سیاسی جوانان باشند

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: محور فعالیت‌های سیاسی باید جوانان باشد البته نسل اول نباید حذف و باید از تجربه نسل اول استفاده نمود و به دلیل ضعف عملکرد نسل اول یک شکاف ایجاد شده که باید با تعامل این فاصله را پر کرد و در سال جاری تلاش شود تا سازمانها و نهادها را تقویت کنیم.

سازمانها از فعالیتهای فردگرایی پرهیز کنند

عارف بیان داشت: سازمانها باید از فرد گرایی پرهیز کنند و باید فرصت داد تا سازمانها گسترده شود و حرف اول را حزب بزند.

معاون اول دولت اصلاحات تصریح کرد: باید به سمت احزاب ماندگار و دارای شناسنامه برویم که اگر از این مسیر باشیم از سوء استفاده از نام جلوگیری می شود.

 

کد N244021

وبگردی