آفتاب
طباطبایی‌نژاد:

باید از اعتبارات دولتی در جهت ساخت مدارس علمیه بهره گرفت

باید از اعتبارات دولتی در جهت ساخت مدارس علمیه بهره گرفت

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: از دغدغه‌های مهم آیت‌الله گلپایگانی، ساخت مدارس علمیه و گسترش آن و همچنین رسیدگی به وضعیت طلاب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در بیستمین سالگرد ارتحال آیت الله محمد رضا گلپایگانی که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به شخصیت علمی، اخلاقی و معنوی این عالم فقید گفت: آیت‌الله گلپایگانی واقعا نسبت به رشد و تعالی حوزه‌های علمیه دلسوز بود و همواره یکی از دغدغه‌های معظم له رشد و توسعه حوزه علمیه به شمار می‌رفت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: ایشان در طول حیات خود، آثار گرانقدری بر جای گذاشت و اقدام به تاسیس مدارس علمیه در سطح کشور کرد و یکی از دغدغه‌های خود را رسیدگی به امور طلاب در راه کسب علوم دینی می‌دانست تا جایی که برای گذراندن فصل زمستان، میان طلاب به تقسیم زغال می‌پرداخت.

وی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آیت‌الله گلپایگانی را خلوص نیت برشمرد و افزود: ایشان با علاقه خاصی که به روحانیت و حوزه‌های علمیه داشت واقعا با خلوص نیت به مجاهدت علمی و معنوی می‌پرداخت و هر کاری را برای رضای خدا انجام می‌داد.

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: هر گوشه زندگی این عالم، برای ما درس بزرگی است و من به عنوان نخستین شاگرد ایشان در سال 1340 در مدرسه علوی افتخار خود را کسب علم و معرفت از محضر ایشان می‌دانم.

خطیب جمعه اصفهان با تاکید بر ضرورت رسیدگی به توسعه حوزه‌های علمیه گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد تشکیل موسسات متعددی بودیم که در جای خود واقعا ارزشمند است.

وی اظهار کرد: با توجه به حضور 100 هزار طلبه که بیش از 30 هزار نفر آنها مجرد هستند و من مطمئن هستم اگر آیت‌الله گلپایگانی با دلسوزی‌هایی که نسبت به حوزه داشت در کنار ما بودند وضعیت حوزه‌ها به مراتب بهتر بود.

طباطبایی‌نژاد با بیان این‌که «باید از اعتبارات دولتی در جهت ساخت مدارس علمیه بهره گرفت» گفت: دولت باید برای جوانان طلبه اقدام به ساخت مدرارس علمیه نماید چرا که بهترین راه صرف بودجه استفاده آن در مکتب اهل بیت(ع) است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود علما را سرمایه‌های گرانقدر برشمرد و بیان کرد: آنها همچون ستارگان، راه را به مردم نشان می‌دهند و علما درس‌های بزرگی را در طول زندگی خود به مردم آموخته‌اند و روحانیت همواره شان و منزلت خاصی در میان مردم دارد.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: باید احترام خاصی برای روحانیت قائل باشیم هرچند با وجود اینکه در کشور 100 هزار روحانی داریم گاه به وضعیت بسیاری از این عزیزان رسیدگی نمی‌شود در حالی که در کشوری همچون پاکستان بیش از یک میلیون وهابی در مراکز علمی از مزایای مسکن و معیشت برخوردارند.

وی در ادامه با ذکر گوشه‌هایی از زندگی آیت الله گلپایگانی گفت: عده‌ای برای ساخت گنبد حضرت زهرا (س)در عربستان خدمت امام خمینی(ره) رسیدند ایشان آنها را به نزد گلپایگانی فرستاد و این عالم بزرگ با ساخت آن به شدت مخالفت کرد.

طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: آیت‌الله گلپایگانی در این باره تاکید کرد اگر همه علما اجازه بدهند من اجازه نخواهم داد و جانم را هم در این راه می‌دهم زیرا عربستان با این کار می‌خواهد بگوید که شیعه دروغ می‌گوید که مزار حضرت زهرا(س) باید تا زمان ظهور مخفی باشد در حالی که شیعه معتقد است به دلیل ظلمی که به حضرت شد این قبر تا ظهور مخفی خواهد ماند.

وی همچنین با ذکر خاطراتی از عالم فقید خاطرنشان کرد: در جریان توهین روزنامه اطلاعات علیه امام خمینی(ره) نیز ایشان با هوشیاری موضع گرفتند و اعلام کردند که هیچ گاه موافق اقدامات رژیم طاغوت نیستند.

انتهای پیام

کد N243809

وبگردی