آفتاب
تحولات مصر/

تکذیب اجرای حکم اعدام اعضای اخوان/جزئیات نخستین فیلم تبلیغاتی عبدالفتاح السیسی

تکذیب اجرای حکم اعدام اعضای اخوان/جزئیات نخستین فیلم تبلیغاتی عبدالفتاح السیسی

دفتر مفتی مصر با صدور بیانیه ای اجرای حکم اعدام برای 528 عضو اخوان المسلمین را که در برخی رسانه ها مطرح شده بود،تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، "ابراهیم نجم" معاون مفتی مصر در اظهاراتی اجرای حکم اعدام برای 528 عضو اخوان المسلمین را تکذیب کرد.

وی افزود: اطلاعات درباره افرادی که محکوم به اعدام شده اند کاملا به صورت محرمانه است و دار الفتوا اجازه انتشار این گونه اطلاعات را نمی دهد.

معاون مفتی مصر همچنین از تمام رسانه ها تقاضا کرد در شرایط کنونی مصر از انتشار اخبار بی پایه و اساس  اجتناب کنند.

دیگر تحولات مصر به شرح زیر است:

- روزنامه مصری الیوم السابع با انتشار بخشهایی از نخستین فیلم تبلیغاتی "عبدالفتاح السیسی" اعلام کرد: این فیلم تبلیغاتی به دو بخش تقسیم شده است که در بخش اول از مردم درباره ویژگیهای لازم برای رئیس جمهور آینده سوال شده است و در بخش دوم درباره ویژگیهایی که عبدالفتاح السیسی برای احراز پست ریاست جمهوری دارد، سوال شده است. بنابراین گزارش، بخشهای زیادی از این فیلم تبلیغاتی در مناطقی که السیسی در آنها از محبوبیت بالایی برخوردار است، ضبط شده است. این مناطق شامل النوبه، اسوان، قاهره و منطقه الجمالیه (زادگاه السیسی) می شود.

- منابع امنیتی از تشدید تدابیر امنیتی در مناطق مختلف قاهره و اسکندریه در پی احتمال تظاهرات هواداران اخوان المسلمین خبر می دهند.

- سخنگوی جنبش تمرد مصر اعلام کرد: درخواست رهبران اخوان المسلمین از مردم برای تظاهرات در روزهای انتخابات شکست خواهد خورد.

- شبکه المیادین به نقل از منابع امنیتی در مصر از بازداشت "یاسر محرز" یکی از سخنگوهای اخوان المسلمین خبر داد.

 

کد N243784

وبگردی