آفتاب

اجرای استانداردهای بین المللی ترخیص کالا/ فاز جدید تجهیز گمرکات آغاز شد

اجرای استانداردهای بین المللی ترخیص کالا/ فاز جدید تجهیز گمرکات آغاز شد

با افتتاح سامانه اظهار از راه دور در گمرک شهید رجایی، برای اولین بار خروج كليه كالاهاي ترخيص شده از درب خروج جدید واردات با مديريت ريسک صورت مي گيرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تجهيز گمركات به استانداردهاي بين المللي وارد فاز جديدي شد. بهره گيري از مديريت ريسک در درب خروج بزرگترين گمرک كشور براي اولين بار پس از اولين سفر استاني مسعود كرباسيان رئيس كل گمرک ايران به استان هرمزگان و بازديد از گمرک شهيد رجائي بندرعباس و افتتاح رسمي سامانه اظهار از راه دور در این گمرک و درب خروج جديد واردات؛ براي اولين بار خروج كليه كالاهاي ترخيص شده از اين درب با مديريت ريسک صورت مي گيرد.

با عنايت به سياست هاي گمرک ايران در راستاي تسريع و تسهيل در انجام تشريفات گمركي و با توجه به دستور مؤكد رئيس كل گمرک ايران مبني بر به كارگيري مديريت ريسک در درب هاي خروج، در حال حاضر كاميون هاي خروجي از درب خروج واردات گمرک شهيد رجائي با اعمال مديريت خطر به طور تصادفي مورد بازرسي قرار مي گيرند.

بنابراين گزارش، روند كار تاكنون بدين صورت بود كه پس از صدور پروانه سبز گمركي توسط سرويس ارزيابي، كالاهايي كه توسط گمرک براي آنها مجوز خروج صادر شده بود مجددا و به طور سليقه اي در درب خروج، مورد ارزيابي دوباره قرار مي گرفت كه اين اقدام علاوه بر اتلافِ هزينه و زمان، موجب طولاني شدن تشريفات، تأخير در خروج كالا و نارضايتي مراجعين و خدمت گيرندگان مي شد.

گفتنی است، گمرک شهيد رجائي بزرگترين گمرک تجاري كشور است كه هم راستا با سياست هاي كلان گمرک ايران، در اجرا و بهره برداري از سامانه ها و پروژه هاي طراحي شده از سوي ستاد همواره پيشگام بوده است.

کد N243631

وبگردی