آفتاب
رئیس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی:

ترویج ازدواج دانشجویی نیازمند حمایت دولت است

ترویج ازدواج دانشجویی نیازمند حمایت دولت است

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با بیان این‌که «ترویج ازدواج دانشجویی نیازمند حمایت دولت است» گفت: جوانان نخبه حاضر در دانشگاه برای ایجاد پیوند مقدس ازدواج نیازمند حمایت بیش از پیش دولت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین داوود رنجبران در هفدمین مراسم ازدواج دانشجویی دانشجویان سراسر کشور با عنوان«همسفر تا بهشت»، که در سالن صبای صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته به دلیل کمبود بودجه، مراسم ازدواج دانشجویی برگزار‌ نمی‌شد که خوشبختانه با تاکیدات مقام معظم رهبری، این مراسم با کمک ایشان در حال برگزاری است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تصریح کرد: طی سالیان گذشته دکتر نوبخت معاون رییس جمهور در جلسات متعلق به دانشجویان، به ویژه ‌زوج‌های دانشجو، علاقه فراوانی نشان دادند که این امر جای تشکر و سپاس فراوان دارد.

معاون مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: زمانی که بنده در دانشگاه گیلان بودم و برنامه‌هایی را جهت ازدواج دانشجویان تدارک می‌دیدم، از دکتر نوبخت خواستار مساعدت برای تسهیل ازدواج دانشجویی شدم که ایشان با کمال میل و با خلوص نیت در این زمینه با ما همکاری و مساعدت لازم را به عمل آورد.

وی افزود: طبق آمار به دست آمده از سازمان ثبت احوال کشور از سال 1385، 300 هزار ثبت ازدواج دانشجویی انجام گرفته که خوشبختانه از این میزان ازدواج دانشجویی 1.7 درصد به طلاق انجامیده که این آمار از طلاق، نسبت به متارکه ازدواج دیگر اقشار جامعه، فوق‌العاده پایین است.

رنجبران با تاکید بر این‌که «پایداری ازدواج دانشجویی از ازدواج در سایر اقشار جامعه بالاتر است» گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت مسائل فرهنگی، آموزش‌هایی برای زوج‌های جوان جهت آموزش زندگی مشترک برای آن‌ها انجام خواهد گرفت.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی همچنین از میزبانی 200 هتل جهت میزبانی از زوج‌های جوان دانشجوی سراسر کشور در سطح مشهد خبر داد.

انتهای پیام

کد N243628

وبگردی