آفتاب
رئیس کمیته فناوریهای نوین مجلس:

تکمیل قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان/ رسیدن به اقتصاد مقاومتی با تجاری سازی فناوری

تکمیل قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان/ رسیدن به اقتصاد مقاومتی با تجاری سازی فناوری

رئیس کمیته فناوریهای نوین مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد برای تکمیل قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان و گنجاندن مبحث عرضه و تقاضا در حوزه فناوری در این قانون خبر داد.

محمد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر، یکی از مشکلات موجود بر سر راه فناوری های نوین در کشور را نقص موجود در زنجیره ارزش از تولید علم و فناوری به تجاری سازی عنوان کرد و گفت: به دلیل عدم کارآیی این زنجیره ارزش، تولیدات علمی و فناوری در کشور مشکل تجاری سازی دارند و براین اساس سالانه شاهد ورود کالاها و خدمات بی کیفیت به بازار کشور هستیم.

وی با تاکید بر توانایی ایران در تولید علم در حوزه فناوریهای نوین گفت: در حال حاضر بدون توجه به توانایی های موجود، تولیدات علمی سایر کشورها به بازار ایران راه پیدا می کند و این موضوع نادیده گرفتن تولیدات علمی و جایگاه فناوری کشورمان را به همراه دارد.

رئیس کمیته فناوریهای نوین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مولفه های مدنظر برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی، ورود شرکتهای دانش بنیان به بازار و عرضه کالاها و محصولات آنها است، اظهار داشت: در این راستا یکی از طرح هایی که بررسی آن در کمیسیون صنایع و معادن پیشنهاد شده بازنگری در جهت تکمیل قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان و موسسات پژوهشی است.

وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هم اکنون شرکتهای دانش بنیان تنها عرضه کننده فناوری هستند، ادامه داد: باید در این قانون تقاضا برای خدمات فناوری و دانش بنیان نیز گنجانده شود و شرکتهای فناور و دانش بنیان موظف به دریافت تقاضا برای فناوری های نوین شوند. در این صورت با وجود فرآیند عرضه و تقاضا می توان شاهد رونق بازار محصولات این شرکتها در سطح کشور بود.

سلیمانی گفت: این طرح هم اکنون در مراحل بررسی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد.

کد N243566

وبگردی