آفتاب

وزیر کشور اوکراین: عملیات نظامی در شرق ادامه دارد

وزیر کشور اوکراین: عملیات نظامی در شرق ادامه دارد

مسکو - ایرنا - «آرسن آواکوف» وزیر کشور اوکراین روز جمعه از ادامه عملیات نظامی در مناطق جنوب و شرق کشورش خبر داد.

وی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: عملیات نیروهای اوکراینی در مناطق جنوب و شرق کشور به دلیل رزمایش نیروهای روسیه متوقف نشده است و این ادعا بی اساس است.

برخی رسانه های خبری اوکراینی روز پنجشنبه از توقف عملیات نظامی نیروهای اوکراینی به دلیل ترس کی یف از رزمایش روسیه در مناطق همجوار با این کشور خبر داده بودند.

وزیر کشور اوکراین افزود: در شرایط کنونی فقط بخش کوچکی از توانمندی نظامی مرکز مبارزه با تروریسم شورای امنیت اوکراین بکار گرفته شده و در عملیات نظامی تانک و تسلیحات سنگین بکار گرفته نمی شود.

وی افزود: مرکز مبارزه با تروریسم شورای امنیت اوکراین برای حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع در محدوده مناقشه آمادگی دارد و تلاش می کند از امکان خونریزی و خطرهای نظامی برای ساکنان غیرنظامی جلوگیری کند.

آواکوف هشدار داد: اما گروه های تروریستی و افرادی که در دستگیری و شکنجه و قتل مردم شرکت دارند، مشمول این اصل نیستند و آنها حتما مجازات خواهند شد.

وزیر کشور اوکراین همچنین ادعای روسیه مبنی بر شرکت اعضای جنبش تندروی جناح راست در عملیات نظامی در مناطق جنوب و شرق اوکراین را بی اساس خواند و ادامه داد: هیچ حزب سیاسی اوکراین در این عملیات شرکت نمی کند.

نیروهای امنیتی اوکراین و واحدهای نظامی این کشور با پشتیبانی تانک و واحدهای هوایی از روز پنجشنبه حملات گسترده ای را به شهر «اسلاویانسک» مقر جدایی طلبان طرفدار روسیه انجام دادند که گفته می شود دستکم پنج نفر از شبه نظامیان کشته و ده ها نفر مجروح شدند.

حملات نیروهای امنیتی به «ماریوپل» در استان دونتسک هم منجر به کنترل بر شهرداری این شهر و بیرون راندن شبه نظامیان طرفدار روسیه از این ساختمان و عقب نشینی آنها شده است.

اروپام/2242**۵۱۸**1545
کد N243534

وبگردی