آفتاب
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری:

تحقق وعده‌ دولتمردان به بالا رفتن اعتماد عمومی می‌انجامد

تحقق وعده‌ دولتمردان به بالا رفتن اعتماد عمومی می‌انجامد

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: مردم تمام حرکات و سکنات و گفته‌های دولتمردان را در ذهن می‌سپارند و اگر برخلاف آنها عمل شود در نتیجه اعتماد مردم نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

سیدکمال‌الدین سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که قبل از انقلاب مردم اعتمادی به دولت و دولتمردان خود نداشتند و دولت هر کاری می‌کرد بر مبنای توطئه و دروغ بود، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، نظام و دولتی سر کار آمد که برآمده از آرای عمومی مردم بود و این روند باعث شد تا اعتماد مردم نسبت به دولتمردان افزایش پیدا کند.

وی افزود: در هر برهه‌ای هر دولتی که روی کار می‌آید می‌تواند به افزایش اعتماد و اطمینان مردم کمک کند اما به هر ترتیب مهم این است که دولتمردان به وعده‌هایی که می‌دهند عمل کنند چرا که تحقق وعده‌ها به بالا رفتن اعتماد عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی می‌انجامد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه با بیان این‌که نرخ مشارکت بالا در یک انتخابات می‌تواند نشان دهنده اعتماد مردم به نظام و آن دولت قلمداد شود، گفت: البته باید دانست که مردم تمام حرکات و سکنات و گفته‌های دولتمردان را در ذهن می‌سپارند و اگر برخلاف آنها عمل شود در نتیجه اعتماد مردم نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

سجادی درباره رویکرد اعتماد عمومی در بحث هدفمندی یارانه‌ها خاصه بحث انصراف افراد توانمند از یارانه‌ها، گفت: اگرچه اصل هدفمندی باید اجرا شود ولی لازم است این نکته گفته شود که نوع عملکردی که دولت در ارتباط با هدفمندی داشت مناسب نبود چرا که بعضا تناقض‌گویی‌هایی از سوی مسئولین در این راستا دیده می‌شد.

وی گفت: این‌که از سوی برخی مسئولان گفته می‌شد دولت به حساب‌های مردم وارد می‌شود و به این حساب‌ها سرک می‌کشد خود باعث ضربه زدن به اعتماد عمومی می‌شود. البته آقای رییس‌جمهور در این باره مطالب خوبی را بیان کردند اما بعضی از مسئولان حرف‌های متناقضی را گفته‌اند حال آنکه این تناقض‌گویی اعتماد عمومی را خدشه‌دار می‌کند.

انتهای پیام

کد N243431

وبگردی