آفتاب
مدیر مرکز ویلسون در گفتگو با سی ان ان:

آمریکا باید با سلاح انرژی به جنگ روسیه برود

آمریکا باید با سلاح انرژی به جنگ روسیه برود

تهران - ایرنا - مدیر اندیشکده آمریکایی ˈمرکز ویلسونˈ گفت: آمریکا باید با تشدید تحریم ها علیه بخش نفت و گاز روسیه به جنگ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور برود.

به گزارش ایرنا ، ˈجین هارمنˈ مدیر اندیشکده آمریکایی ˈمرکز ویلسونˈ پنجشنبه شب در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان گفت: پوتین یک قلدر است که بلندپروازی هایی برای احیای روسیه بزرگ دارد.

وی افزود: ما باید بطور موثرتری به اقدامات پوتین پاسخ دهیم و نقطه قوت ما اقتصاد ما در برابر اقتصاد ضعیف روسیه است.

هارمن گفت: ˈجان مک کینˈ درست می گوید که روسیه به یک پمپ بنزین تبدیل شده که تحت کنترل گروهی از جنگ سالاران فاسد با نام ˈالیگارشˈ (جرگه سالار) قرار دارد. این اقتصاد روسیه است که اکنون با مشکل سرمایه گذاری خارجی رو به رو است و آمریکا باید با تشدید تحریم ها بخش نفت و گاز روسیه را هدف قرار دهد.

وی اظهار داشت: پوتین با مشکل سرمایه گذاری رو به رو است و تلاش می کند تا از جهان پول قرض کند اما آمریکا باید این را متوقف کند. این امر در کوتاه مدت به برخی شرکت های آمریکایی صدمه می زند و ممکن است برخی کشورهای اروپایی را با مشکلاتی رو به رو سازد اما در بلندمدت پوتین را متوقف می کند و جان خیلی ها را نجات می دهد.

مدیر مرکز ویلسون افزود: ما منابع تازه ای از گاز در آمریکا داریم و اگر هوشمندانه عمل کنیم سال آینده ال.ان.جی (گاز طبیعی مایع شده) را از هیوستن صادر خواهیم کرد. در آینده ای نزدیک ما می توانیم به منبع انرژی برای تامین انرژی اروپا تبدیل شویم.

مترجمام**1078** 1597
کد N243329

وبگردی