آفتاب

اعرافی: انقلاب نگاه تمدنی به اسلام و کل مسلمانان است

اعرافی: انقلاب نگاه تمدنی به اسلام و کل مسلمانان است

رییس جامعه المصطفی(ص)، نگاه تمدنی به اسلام را برخاسته از شهر مقدس قم دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در دیدار تعدادی از مبلغان شیعه و سنی تایلندی، با اشاره به تبلیغات گسترده دشمنان علیه جمهوری اسلامی، به واقعیت‌های درون ایران اشاره کرد و گفت: اولین خصوصیت انقلاب که از قم برخاسته است، نگاه تمدنی به اسلام و کل مسلمانان است.

وی در تشریح این خصوصیت خاطرنشان کرد: در نگاه امام خمینی(ره) و جمهوری اسلامی ایران، اسلام یک دین جهانی است و می‌تواند با خط‌دهی به بشر، دنیا و آخرت مردم را تامین کند.

وی با اشاره به وجود مشترکات فراوان در همه مذاهب اسلامی، تاکید کرد: در زمینه‌های اعتقادی، اخلاقی، فقهی، سیاسی، اجتماعی و موارد دیگر همه مذاهب اسلامی آن‌قدر مشترکات دارند که اگر احیاء شوند، امت اسلامی می‌تواند همبستگی پیدا یافته و در جهان نقشآفرینی کند.

رییس جامعه المصطفی(ص) به وظیفه دانشمندان و علمای اسلامی در این زمینه اشاره کرد و افزود: وظیفه دانشمندان و علما این است که اصول مشترک را تشریح کنند و مسلمانان را به سوی این اهداف راهنمایی نمایند.

وی وحدت را اولین محور انقلاب اسلامی معرفی کرد و با تاکید بر این‌که« جمهوری اسلامی ایران پای وحدت و دفاع از مسلمانان ایستاده است» اظهار کرد: دومین محور مورد تاکید ایران اسلامی تاکید بر عدالت است و ما معتقدیم که نوع برخورد کشورهای قدرتمند ظالمانه است و انسان‌ها در هر جای عالم که باشند دارای حقوق برابر بوده و بین افرادی که در آمریکا و اروپا زندگی می‌کنند با افرادی که در دیگر کشورها زندگی می‌کنند، تفاوتی نیست.

وی با اشاره به مقوله آزادی، آن را سومین محور مورد تاکید جمهوری اسلامی برشمرد و تصریح کرد: این نظام اسلامی از ابتدا تا امروز، دین و حاکمیت را با آرای مردم گره زده است و آزادی‌هایی که در ایران وجود دارد با بسیاری از کشورها قابل قیاس نیست، به نحوی که همه ارکان نظام با انتخاب مردم شکل می‌گیرند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: البته آزادی در مکاتب مختلف دارای یک اصول و قواعد خاصی است کما این‌که آزادی در غرب مطلق نیست. در انقلاب اسلامی ایران نیز اصول و ضوابطی برای آزادی وجود دارد و آن هم اصول اسلام است.

وی چهارمین محور اندیشه انقلاب اسلامی ایران را معنویت، عرفان و اخلاق دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه تمدن غربی دستاوردهای زیادی برای بشر داشت، اما روح معنویت در این تمدن وجود ندارد و عرفان و معنویت و نگاه به عالم غیب و خداوند متعال روح تمدن جدید خواهد بود.

وی با اشاره به رشد علمی در زمان انقلاب اسلامی، آن را محور پنجم خواند و گفت: در نگاه انقلاب اسلامی ضمن تاکید بر مقابله و ایستادگی در مقابل استکبار به رشد علمی نیز توجه شده است از همین روی پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در فناوری‌های پیشرفته برای بسیاری از دانشمندان جهان تعجب برانگیز است.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به این‌که «المصطفی یکی از مصادیق پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است»، تصریح کرد: المصطفی با تاکید بر مشترکات جهان اسلام حرف‌های جدیدی برای جهان اسلام دارد.

انتهای پیام

کد N243130

وبگردی