آفتاب
امام جمعه کرمانشاه:

سعادت انسان با تفکر آمریکایی امکان‌پذیر نیست

سعادت انسان با تفکر آمریکایی امکان‌پذیر نیست

امام جمعه کرمانشاه در همایش «امامت مسلمین، راهبرد ایجاد امت واحده اسلامی» گفت: سعادت انسان با طاغوت، تفکر آمریکایی و تفکر فرعونی امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علماء امام جمعه کرمانشاه در این همایش با اشاره به اینکه در طول تاریخ همواره فشار زیادی بر روحانیت متعهد، علماء و فرهیختگان جامعه اسلامی وارد شده است، ادامه داد: علمای آزاداندیشی که وابسته دربارها نبودند در همه دوران‌ها تحت فشار بوده‌اند و این شرایط حتی امروز نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: در طول تاریخ همه امت‌ها امام، رسول و هادی داشته‌اند و حضور این بزرگان در تمام تاریخ گذشته مشهود بوده است.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه طاغوت و توحید دو مسیر اصلی در عالم هستند و از ابتدای خلقت بشر تاکنون نیز با هم در تضاد و تقابل بوده‌اند.

علماء طاغوت را مزاحم توحید دانست و مقابله با طاغوت را ایدئولوژی اسلام عنوان کرد.

وی تصریح کرد: ایجاد فرق مختلف در تمام زمان ها از سوی دشمنان وجود داشته و هدف آنها نیز کم رنگ کردن توحید بوده است.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه سعادت انسان با طاغوت، تفکر آمریکایی و تفکر فرعونی امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع این است که انسان برای بقاء آفریده شده، نه برای فنا.

علماء معتقد است تمام مزاحمت هایی که در طول تاریخ برای اسلام ایجاد شده با هدف کم رنگ کردن واژه "انعبدونی" بوده است.

وی در ادامه وظیفه همگان را در راستای حمایت از اسلام واقعی خطیر دانست و اظهار کرد: برای بقاء اسلام و تفکر اسلامی باید همه با هم همراه، همفکر و هم مسیر باشیم و برای حفظ این مهم از تمام وجود مایه بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه برگزاری همایش های اینچنینی را زمینه ساز تقرب افکار عنوان کرد که می تواند در بقاء اسلام نقش مهمی داشته باشد.

آیت الله علماء در ادامه نسخه رسول خدا (ص) را بهترین نسخه و نجات بخش انسانها خواند و افزود: در پرتو این نسخه می‌توان به توحید، سربلندی و سعادت رسید.

امام جمعه کرمانشاه ابراز امیدواری کرد با همکاری و همدلی هم بتوان تفکرات تقریبی را به هم نزدیک کرد و این تفکرات را در نقاط دیگر هم گسترش داد.

علماء افزود: امروز روز اسلام و ارزش‌ها است و مردم تشنه ارزش‌ها هستند و اسلام بهترین دینی است که می تواند انسان ها را به سعادت واقعی اخروی برساند.

انتهای پیام

کد N242783

وبگردی