آفتاب
یک نماینده مجلس:

معماری ایرانی - اسلامی به جهان ارائه شود

معماری ایرانی - اسلامی به جهان ارائه شود

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قزوین به عنوان دبیرخانه مجمع جهانی شهر اسلامی معرفی شده است، گفت: باید الگوی ایرانی- اسلامی را از طریق این دبیرخانه به جهان اسلام ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، داوود محمدی اظهار کرد: مهندسی و معماری در تمدن ایرانی جایگاهی دیرینه دارد و از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است و با توجه به اینکه شیخ بهایی یکی از بزرگ‌ترین معماران عصر خود بوده با مرور آثار ساخته شده توسط این دانشمند می‌توان به عظمت ایران پی برد و جلوه‌های باشکوه هنر را در مهندسی وی مشاهده کرد.

وی ادامه داد: امروزه انتظار می‌رود خلاقیت‌های موجود در معماری که از گذشتگان به ارث رسیده است را با حفظ چارچوب‌های سنتی به نسل‌های بعد نیز منتقل کنیم.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: منارجنبان جزء آثار بی‌نظیری ایران است که حاصل ذهن خلاق، پویا و متفکر ایرانی بوده است.

محمدی با اشاره به اینکه قزوین به عنوان دبیرخانه مجمع جهانی شهر اسلامی معرفی شده است، اضافه کرد: باید الگوی ایرانی- اسلامی را از طریق این دبیرخانه به جهان اسلام ارائه کرد و در این راستا این الگو باید با ذائقه معماران عجین شود.

انتهای پیام

کد N242679

وبگردی