آفتاب

درگیری نیروهای امنیتی اوکراین با جدایی طلبان در دو منطقه شرقی

درگیری نیروهای امنیتی اوکراین با جدایی طلبان در دو منطقه شرقی

تهران-ایرنا- وزارت دفاع و کشور اوکراین روز پنج شنبه اعلام کردند که نیروهای ارتش این کشور با شورشیان حامی روسیه نیمه شب گذشته در دو منطقه شرق اوکراین درگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،براساس گزارش ها، سربازان اوکراینی کنترل یک ساختمان دولتی را در شهر ماریوپول در جنوب شرق این کشور بازپس گرفتند و حمله به پایگاه ارتش در شهر آرتمیوسک را دفع کردند.

منابع جدایی طلبان حامی روسیه این موضوع را تایید کردند که شورشیان این ساختمان را در شهر ماریوپول از دست دادند. در درگیری های اخیر در این شهر سه شبه نظامی کشته شدند.

آرسن آواکوف وزیر کشور اوکراین نیز گفت: این ساختمان آزاد شد و می تواند به طور عادی به فعالیت خود ادامه دهد.

در شهر آرتمیوسک در شمال منطقه دونتسک وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که حدود 100 جدایی طلب با سلاح به یک پایگاه ارتش حمله کردند.

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که در این حمله یک سرباز زخمی شد اما وضعیت جسمانی وی وخیم نیست.

اولکساندر تورچینف رئیس جمهوری موقت اوکراین نیز در بیانیه اعلام کرد: حمله این مهاجمان دفع شد و نیروهای شورشی با تلفات زیادی مواجه شدند.

وزارت کشور اوکراین حمله این شورشیان را تایید کرد

مقامات جدید اوکراین، روسیه را عامل این ناآرامی ها در شرق اوکراین معرفی کرده اند. این در حالی است که مقامات مسکو هرگونه دخالت روسیه در این ناآرامی ها را رد کرده اند.

وزارت خارجه اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد که حضور یگان های ارتش در شرق این کشور فقط با هدف حفاظت از شهروندان اوکراینی بوده است.

وزارت خارجه اوکراین در این بیانیه خاطر نشان کرد که روسیه باید هرچه سریعتر نیروهایش را از مرزهای اوکراین خارج کند.

مترجمام**9234**1856
کد N242657

وبگردی