آفتاب

استاندار:معلمان شاغل درمناطق غیر برخوردار باید مورد حمایت قرار گیرند

استاندار:معلمان شاغل درمناطق غیر برخوردار باید مورد حمایت قرار گیرند

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معلمان شاغل درمناطق غیر برخوردار باید مورد حمایت قرار گیرند.

به گزارش روز پنجشنبه استانداری سیستان و بلوچستان: ˈعلی اوسط هاشمیˈ در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: به منظور افزایش رمز ماندگاری معلمان شاغل در مناطق محروم و غیر برخوردار نیاز است تا با در نظر گرفتن بسته های تشویقی و حمایتی انگیزه خدمت در این افراد افزایش یابد.

وی اظهار داشت: باید از تمرکز گرایی دوری کرد و نیازهای هر منطقه را در همان منطقه فراهم و تامین کرد.

وی گفت: پیشنهاد می شود سیستان و بلوچستان به پنج منطقه شامل زابل ، زاهدان ، ایرانشهر ، سراوان و چابهار تقسیم بندی و نقل و انتقال معلمان و همچنین توزیع نیروی انسانی در شعاع های تعریف شده انجام پذیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر جلب رضایت معلمان و متقاضیان در پروسه نقل و انتقال در اداره آموزش و پروش گفت: در نقل و انتقال معلمان باید اصل را بر رضایت گذاشت و نباید به گونه ای عمل کرد که انگیزه معلم یا دانش آموز مورد خدشه قرار گیرد.

هاشمی با اشاره به اینکه سفارش پذیری و تبعیض قائل شدن آن هم در خصوص نقل و انتقال معلمان از طرف هیچ مقامی قابل پذیرش نیست تاکید کرد: هیچ شخصی در موقعیت شغلی خود حق سفارش و اعمال نظر به نفع شخص دیگری را در این راستا ندارد.

وی همچنین خواستار بهره گیری از ظرفیت سرباز معلم شد و افزود: استفاده از نیروی های سرباز معلم باید با رویکرد بومی گرایی و استفاده از افراد همان منطقه پس از آموزش های لازم در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: لازم است تکریم معلمان با حضور مدیران در مدارس صورت گیرد زیرا که شان و مقام معلم از تمامی اقشار جامعه سبقت گرفته و تمامی انسان های صاحب علم و عنوان وام دار زحمات معلمان هستند.

استاندار با بیان اینکه نگاه به نقش و جایگاه معلم نباید به روز معلم منحصر شود از مدیران خواست تا در هفته نکو داشت مقام معلم با حضور در کلاس های درس و مدارسی که در آنها تحصیل کرده اند به دیدار اساتید و معلمان خود رفته و با دعوت از معلمان بازنشسته به تکریم مقام آنان اقدام کنند.

رییس شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نقش رسانه و اصحاب جراید را در تکریم از مقام معلم ضروری دانست و گفت: در این هفته باید با اختصاص موضوع انشاء دانش آموزان با عنوان ˈ معلم ˈ و همچنین نشستن پای صحبت معلمان نسبت به برجسته سازی نقش آنان و پاسخ به مطالباتشان اقدام کرد. ک/1

7312 / 653
کد N242583

وبگردی