آفتاب

مسابقه رادیویی ˈایران سرزمین کهنˈ در قرقیزستان اجرا شد

مسابقه رادیویی ˈایران سرزمین کهنˈ در قرقیزستان اجرا شد

دوشنبه - ایرنا - مسابقه ˈایران سرزمین کهنˈ در شبکه رادیوئی الماس قرقیزستان و با هدف آشنا کردن مخاطبین این شبکه با ظرفیت های فرهنگی کشورمان اجرا شد.

به گزارش روز پنجشنبه رایزنی فرهنگی ایران در بیشکک ، پیش از برگزاری این مسابقه بخش هایی از برنامه فرهنگ این شبکه رادیویی به معرفی ایران امروز ،انقلاب اسلامی ایران ،هنر و فرهنگ ایرانی، همچنین آداب رسوم کشورمان و آیین های مشترک جمهوری اسلامی ایران و قرقیزستان مانند نوروز اختصاص یافت.

در بخش پایانی این برنامه مسابقه ˈایران سرزمین کهنˈ برگزار شد و مجری برنامه با طرح سوالاتی از خلال آنچه در برنامه ارائه شده بود ،پاسخ مخاطبین را از طریق تلفن دریافت و به پنج نفر از کسانی که به سوالات مطروحه پاسخ درست و کاملی دادند با حضور رئیس رادیو الماس جوائزی اهدا شد.

بر اساس این گزارش همچنین کتاب گلستان اثر ماندگار سعدی شیرازی در نثر فارسی با مشارکت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری در قرقیزستان و کمیسیون دولتی زبان جمهوری این کشور با شمارگان 550 نسخه به زبان قرقیزی توسط انتشارات ریاست جمهوری قرقیزستان منتشر شد.

ˈعلی کبریایی زادهˈ رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان به ایرنا گفت: انتشار این اثر فاخر نه تنها موجب تقویت ترویج زبان فارسی در این کشور می شود بلکه می تواند در تحکیم روابط دوستانه و توسعه تعاملات فرهنگی کشورمان با قرقیزستان نقش آفرین باشد.

آساق**1663**1856
کد N242573

وبگردی