آفتاب

هشدار سازمان امنیت و همکاری اروپا درمورد تشدید تنش ها در شرق اوکراین

هشدار سازمان امنیت و همکاری اروپا درمورد تشدید تنش ها در شرق اوکراین

تهران-ایرنا- رئیس هیات نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد که تشدید خشونتهای اخیر در منطقه دونتسک در شرق اوکراین نقض توافق نامه اخیر ژنو در مورد بحران اوکراین است.

به گزارش پایگاه خبری اینترفاکس اوکراین، ارتوگال آپاکان رئیس هیات نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکراین تصریح کرد: گزارش ها در مورد شکنجه و کشته شدن دو تن از جمله یک سیاستمدار محلی در شرق اوکراین رویدادهای جدی هستند. این اتفاقات نشان از تشدید تنش ها در شرق اوکراین دارد

وی در ادامه خاطر نشان کرد: به علاوه اینکه ارعاب و بودن خبرنگاران و روزنامه نگاران نیز اقامی غیرقابل قبول است. آنها باید فورا آزاد شوند.

هشدار این مقام سازمان امنیت و همکاری اروپا در حالی مطرح شده است که آلمان و فرانسه آمادگی خود را برای کمک به کاهش تنش ها در اوکراین اعلام کردند.

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان اعلام کرد: آلمان و فرانسه به اقدامات برای کمک به کاهش تنش ها در اوکراین می پیوندند. ما به این اجماع نظر رسیده ایم که لازم است از تمامی ابزارهای دیپلماتیک برای اجرای توافق نامه ژنو استفاده کنیم. هرگونه تشدید تنش ها مسئله حل و فصل بحران اوکراین را پیچیده می کند.

از سوی دیگر این در حالی است که براساس گزارش ها، مهاجمان مسلح چهارشنبه شب به ساختمان شورای شهر در شهر ماریوپول در جنوب شرق اوکراین حمله کردند که در این حمله چند تن زخمی شدند.

براساس این گزارش ها، پنج مرد بین 18 تا 28 سال در این حمله زخمی شدند.

مترجمام**9234**1856
کد N242549

وبگردی