آفتاب

چین کشتار در سودان جنوبی را محکوم کرد

چین کشتار در سودان جنوبی را محکوم کرد

تهران -ایرنا- دولت چین کشتار هدفمند شهروندان سودانی را که 10 روز پیش و براساس ملیت و اصل و نسب مقتولان در سودان جنوبی صورت گرفت به شدت محکوم کرد.

خبرگزاری قطر از پکن گزارش داد که ˈکین گانگ ˈ سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که دولت آن کشور از ˈدولت و نیروهای سودان جنوبی می خواهد که به گفت و گو ی سیاسی ادامه داده و مشاجرات خود را برای رسیدن به آشتی، صلح و توسعه حل و فصل کنند.ˈ

به گزارش دفتر سازمان ملل در سودان جنوبی، حملات در 15 و 16 آوریل(25 و 26 فروردین) در بیمارستان ها؛ مساجد و کلیساها و یک مرکز ˈبرنامه جهانی غذاییˈ وابسته به سازمان ملل صورت گرفت.

گزارش دفتر سازمان ملل حاکیست که پس از تسخیر ˈبنتیوˈ در هفته گذشته از سوی نیروهای مخالف، آنها چند محل را که پناهگاه اتباع سودان جنوبی و شهروندان خارجی بود جستجو کردند. مخالفان پس از آنکه هویت قومی و ملیتی پناهجویان شناسایی شد صدها تن را به قتل رساندند.

سخنگوی وزارت خارجه چین با توجه به آن که منطقه ˈبنتیوˈ که مرکز ایالت ˈیونیتیˈ و نفت خیز است داری منافع اقتصادی فراوان است ابراز امیدواری کرد که سودان جنوبی دوباره شاهد آرامش و ثبات شود.

وی از دولت سودان جنوبی درخواست کرد که منافع قانونی و مشروع چین و جان شهروندان آن کشور را حفظ کند.

به گزارش رسانه ها، در پی بروز اختلاف بین ˈسالوا کی یرˈ رییس جمهوری سودان جنوبی و ˈریک ماچارˈ معاون سابق وی در سال گذشته هزاران نفر به قتل رسیدند.

مترجمام**1533**1446
کد N242538

وبگردی