آفتاب
عضو کمیسیون امنیت مجلس:

بازارچه‌های مرزی از انجام رسالت خود فاصله گرفته‌اند

بازارچه‌های مرزی از انجام رسالت خود فاصله گرفته‌اند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم مستقر در نواحی مرزی، صادرات کالاها و محصولات تولید شده در مناطق مرزی به کشورهای همجوار، ایجاد امنیت اجتماعی در مناطق مرزی و واردات کالای مورد نیاز مردم این مناطق از عمده ترین دلایل تصویب بازارچه‌های مرزی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، محسنی در بازدید از بازارچه های مرزی میرجاوه و منطقه سیستان بر رفع مشکلات مرزنشینان استان تاکید کرد.

وی افزود: مرز باید از نگاه امنیتی خارج شود و بیشتر مسائل اقتصادی و تجارت در آن رواج پیدا کند.

محسنی گفت: به دلیل مهیا نبودن بستر لازم و امکانات مورد نیاز، بازارچه های مرزی از انجام رسالت خود فاصله گرفته‌اند.

عضو کمیسیون امنیت مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه که بیش از پیش در مورد مناطق مرزی کشور ضروری است لزوم ساماندهی بازارچه‌های مرزی، تجارت مرزی و پیله وری در راستای کنترل کیفی کالاهای صادراتی و سوق دادن آنها به سمت تجارت رسمی و قانونمند با کشورهای همسایه است.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم بازارچه های مرزی، ایجاد شغل برای مردم مرزنشین است. خوشبختانه بازارچه های مرزی مصداق و تبلور عینی حضور مردم در امور اقتصادی است به نحوی که این بازارچه علاوه بر اینکه توانسته در تحقق یکی از اهداف برنامه چهارم توسعه یعنی توسعه صادرات غیرنفتی گام‌های موثری بردارد و در ایجاد فرصت های شغلی در شرایطی که یکی از مهمترین دغدغه های دولت مشکل بیکاری است، نقش موثری ایفا کند.

محسنی تاکید کرد: بازارچه های مرزی به نوعی مصداق و تبلور حضور مستقیم مردم در امور اقتصادی منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: بازارچه‌های ‏مرزی، خلاء موجود در محدوده مرزها را جبران و از خالی شدن حاشیه مرزها جلوگیری ‏می کند که این موضوع خود می تواند در افزایش امنیت مرزها و جلوگیری از قاچاق، بسیار موثر ‏واقع شود.‏

انتهای پیام

کد N242317

وبگردی