آفتاب
هاشمی رفسنجانی:

بی قانونی و عدم توجه به قانون با هيچ منطقی سازگار نيست

بی قانونی و عدم توجه به قانون با هيچ منطقی سازگار نيست

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، پايبندی به قانون را مهم و برای جامعه ضروری دانست و گفت: شايد نسبت به بعضی از قوانين انتقاد داشته باشيم، ولی بی قانونی و عدم توجه به قانون با هيچ منطقی سازگار نيست.

به گزارش خبرگزاری مهر، آيت الله هاشمي رفسنجاني صبح روز چهارشنبه در ديدار نويسندگان و مسؤولان سراي اهل قلم، انقلاب اسلامي را يك انقلاب فرهنگي خواند و گفت: مطمئناً در مقولة فرهنگ به خاطر جامعيت آن، نگاه­ها متفاوت است و بايد بر اساس معيارهاي اسلامي و با رعايت اعتدال  برنامه­ ريزي و فعاليت كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تشريح اوضاع اوايل انقلاب و طبيعي دانستن بعضي از تندروي­ها، گفت: شخصيتي مثل امام راحل به عنوان رهبر انقلاب در مقاطع مختلف جلوي افراطيون را مي­گرفتند و نمي­گذاشتند فضاي عمومي جامعه تحت تأثير قرار گيرد.

وی با بيان گوشه­ ايي از اوضاع افغانستان، عراق، سوريه و مصر، گفت: تندروي هميشه مخل امنيت و سبب نا امني است و بدنه جوامع كه متشكل از اقشار مختلف است، هميشه از تندروي­ها گريزان و از تندروها متنفر است.

هاشمي رفسنجاني، پايبندي به قانون را مهم و براي جامعه ضروري دانست و گفت: شايد نسبت به بعضي از قوانين انتقاد داشته باشيم، ولي بي قانوني و عدم توجه به قانون با هيچ منطقي سازگار نيست.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، صبوري در مقابل مشكلات را دستور خداوندي در قرآن دانست و گفت: اگر رابطه انسان­ها با خدا عابدانه و صميمانه باشد، خداوند نيز بندگانش را رها نمي­كند.

وی گفتار و رفتار امام را آيينه­ اي براي راهنمايي جامعه دانست و گفت: شخصيتي در آن سطح هميشه به خدا توكل مي­كردند.

هاشمي رفسنجاني افزود: توكل بر خدا به انسان توان مي­بخشد كه بزرگترين سرمايه براي درك زندگي است.

در آغاز اين ديدار مهدي خزعلي و چندتن از حاضران به بيان ديدگاه­هاي خويش درباره مسايل فرهنگي، سياسي و اجتماعي پرداختند.

 

کد N241992

وبگردی