آفتاب
در دیدار وزیر بهداشت عمان

جهانگیری: ایران آماده انتقال تجربیات بهداشتی و درمانی به عمان است

جهانگیری: ایران آماده انتقال تجربیات بهداشتی و درمانی به عمان است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: علوم پزشکی، مؤسسات فنی و مهندسی و دانش‌بنیان در ایران پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد دانش و تجربیات خود را در زمینه‌های بهداشتی و درمانی به کشور عمان انتقال دهد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار «احمدبن محمد بن عبیدالسعیدی» وزیر بهداشت عمان اظهار کرد: تهران در روابط خود با مسقط بدنبال روابطی راهبردی است و بر همین اساس معتقد هستیم عمان باید جایگاه ویژه‌ای در بخش‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی با ایران احراز کند.

وی با بیان اینکه "ایران مایل به استفاده از همیاری عمان در برقراری ثبات و استقرار امنیت در منطقه است"، افزود: همکاری و تأمین امنیت دسته‌جمعی در خلیج فارس بر پایه اعتماد متقابل، گسترش منافع و همکاری مشترک مهمترین موضوع در روند رشد، شکوفایی و توسعه کشورهای این منطقه است.

معاون اول رئیس‌جمهور بر لزوم افزایش مراودات و رایزنی‌ها در سطوح عالی تاکید کرد و گفت: البته گام‌های مهمی در جهت گسترش روابط دو کشور برداشته شده است اما با توجه به پیشینه روابط و مشترکات موجود، انتظارات و توقعات بیشتری از روابط دو کشور در بخش اقتصادی وجود دارد.

جهانگیری، سفر رئیس‌جمهور کشورمان به مسقط و سفر سلطان قابوس به تهران را نقطه عطفی در روابط دو کشور دانست و با بیان اینکه "نگاه کلان طرفین به مسائل منطقه به هم نزدیک است"، ابراز امیدواری کرد که روند رو به رشد روابط ایران و عمان در بخش‌های مختلف ادامه یابد.

وی همچنین با اشاره به همراهی دو کشور در مقاطع سخت، خاطرنشان کرد: ایران و عمان در سایه پیوندها و مشترکات دینی، تاریخی و حسن همجواری از روابط و مناسبات خوبی در تمام سطوح برخوردار هستند و امیدواریم در دوره جدید تحرک بیشتری در این روابط ایجاد شود.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش پزشکی و بهداشتی، آمادگی لازم برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در این بخش وجود دارد و ساخت بیمارستان ایرانیان در مسقط، اعزام پزشک و پرستار، همکاری‌های دارویی و توریسم درمانی مصداق‌هایی از این همکاری هستند.

بر اساس این گزارش، وزیر بهداشت عمان نیز در این دیدار با اشاره به بازدیدهای خود از دانشگاه، موزه و فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: آثار تاریخی و علمی موجود بیانگر تمدن و فرهنگ دیرینه ایران است.

احمدبن محمد بن عبیدالسعیدی، پیشرفت‌ها و دستاوردهای علمی و پزشکی ایران را افتخارآمیز خواند و تصریح کرد: به نظر می‌رسد تحریم‌ها علیه ایران، فرصتی بوجود آورد تا ملت ایران پله‌های ترقی و پیشرفت را در همه سطوح طی کند.

وی روابط تهران - مسقط را عمیق و مستحکم توصیف کرد و ضمن ابلاغ سلام خود و پادشاه عمان به دکتر روحانی، گفت: جناب آقای روحانی از محبوبیت ویژه‌ای در کشور عمان برخوردار است.

وزیر بهداشت عمان همچنین با اشاره به اجلاس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت و آگاهی از تجربیات و توانمندی‌های پزشکی و دارویی جمهوری اسلامی ایران، خواستار گسترش همکاری‌های دو کشور در عرصه پزشکی و دارویی شد.

انتهای پیام

کد N241891

وبگردی