آفتاب

رایزنی وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و لتونی

رایزنی وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و لتونی

تهران-ایرنا-محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و ادگارز رینکویچ وزیر امورخارجه لتونی صبح دوشنبه روابط دوجانبه بویژه همکاریهای دو کشور در دوره ریاست لتونی بر اتحادیه اروپایی را مورد تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف در دیدار با وزیر خارجه لتونی که در راس هیاتی اقتصادی به ایران سفر کرده است، با مروری بر روابط دو کشور، زمینه همکاریهای دوجانبه در حوزه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی را مثبت ارزیابی کرد و ظرفیتهای موجود برای ارتقاء مناسبات بین دو کشور را با اهمیت خواند.

دکتر ظریف اراده سیاسی موجود در دو کشور برای افزایش همکاریها را مهم دانست و ابراز امیدواری کرد همکاری ها در سطح مناسب خود تحقق یابد.

همکاری های دو کشور در حوزه فرهنگی ، گردشگری ، میراث فرهنگی ، حمل و نقل و ضرورت فعال سازی بخش های خصوصی دو کشور از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار بود.

وزیر خارجه لتونی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر خود و هیئت همراه به کشورمان، گفت و گوهای انجام شده با وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران را سازنده توصیف کرد و نقش و جایگاه ایران را در موضوعات مهم منطقه مورد تاکید قرار داد.

وی آمادگی کشورش را برای همکاری بخش خصوصی در حوزه اقتصادی ، حمل و نقل ، موضوعات فرهنگی ، آکادمیک و گسترش روابط مورد توجه قرار داد.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و لتونی همچنین موضوعات مهم منطقه از جمله آخرین تحولات بحران سوریه ، انتخابات در عراق و افغانستان و همچنین وضعیت اوکراین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

سیام**9173**1449
کد N241834

وبگردی