آفتاب

دستور کار کمیته های مشترک میان نمایندگان تهران و شورای شهر مشخص شد

دستور کار کمیته های مشترک میان نمایندگان تهران و شورای شهر مشخص شد

تهران - ایرنا - اعضای مجمع نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر تهران در نشستی دستور کار و وظایف کمیته های تخصصی مشترک بین این دو نهاد را با هدف رفع معضلات و مشکلات شهر تهران تدوین کردند.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، نمایندگان مردم تهران در مجلس و اعضای شورای شهر تهران در جلسه ای مشترک که امروز - چهارشنبه - برگزار شد، مشکلات پایتختت را مورد بررسی قرار دادند که از جمله می توان به وضعیت کارتن خواب ها، حجاب و توسعه خطوط مترو اشاره کرد.

این جلسه به میزبانی مجمع نمایندگان استان تهران برگزار شد و حاضران در این نشست نقطه نظرات خود را درباره مشکلات پایتخت بیان کردند.

«علیرضا محجوب» نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از وجود کارتن خواب ها در سطح شهر انتقاد کرد و گفت: متاسفانه سال های زیادی است که این معضل کلان شهر تهران را آزار می دهد و باید اقداماتی صورت گیرد تا این مشکل رفع شود.

فاطمه آلیا دیگر نماینده تهران نیز گفت: متاسفانه وضعیت حجاب در سطح شهر اسفناک است و در حالی که برخی مسئولان در واکنش به این موضوع عنوان می کنند که در سطح شهر مشکلی از این جهت وجود ندارد.

در ادامه محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس افزود: تهران نقش بزرگی در متحول کردن کشور دارد.

وی با بیان این که حرکت به سمت افق های فرهنگی اجتماعی در شورای شهر نقش تعیین کننده ای داشته است، یادآور شد: شهرداری باید روش هایی را اتخاذ کند که این اقدامات تولید درآمد داشته باشد و از این طریق فشاری به مردم وارد نشود بر این اساس شهرداری می تواند با تشکیل کارگاه های مختلف روش خلق ثروت را پیگیری کند.

نماینده مردم تهران با بیان این که ایران ظرفیت های زیادی برای تولید ثروت و درآمد دارد، گفت: متاسفانه ما با ارتقا بهره وری فاصله زیادی در پیش داریم که توجه به این امر می تواند موجب تحول کشور شود.

ابوترابی فرد تاکید کرد: در برنامه پنجم توسعه قرار بود 30 درصد از منابع لازم برای رسیدن به رشد 8 درصدی از ارتقا بهره وری تامین شود که متاسفانه این امر اتفاق نیفتاد.

سپس محسن سرخو از اعضای شورای شهر به بحث توسعه حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: تهران نیاز به 700 کیلومتر مترو دارد که تاکنون 152 کیلومتر آن ساخته شده و پیش بینی کردیم تا 8 سال آینده 150 کیلومتر دیگر به این خطوط اضافه شود.

به گفته وی، این به آن معنی است که تا سال 97 در مجموع تهران به 300 کیلومتر مترو دست می یابد که با چشم انداز مورد نظر فاصله بسیاری داریم.

سرخو خاطر نشان کرد: باید اقداماتی لحاظ شود تا هر سال 100 کیلومتر خطوط مترو افتتاح شده و به کمک حمل و نقل عمومی بشتابد.

به گفته این عضو شورای شهر تهران، اکنون در کشور 11 هزار دستگاه اتوبوس نیاز است که با پیش بینی های صورت گرفته تا پایان سال 97 تنها می توانیم 9 هزار دستگاه اتوبوس را تامین کنیم که این مهم نیاز به کمک دولت و شهرداری دارد.

حسین طلا رییس مجمع نمایندگان شهر تهران در تشریح جزئیات این نشست گفت: محور اصلی این جلسه درباره دستور کار پنج کمیته کاری بود که در جلسات قلبی شورای شهر و مجمع نمایندگان تهران مشخص شده بودتد تا مشکلات شهر تهران را با رویکرد تخصصی بررسی کنند.

به گفته وی، این کمیته ها شامل «شهرسازی، معاری و زیربنایی»، «فرهنگی، اجتماعی و آموزش»، «برنامه و بودجه»، «سلامت، خدمات شهری و بحران» و «حمل و نقل، ترافیک و عمران» است.

وی با یادآوری ترکیب کمیته های یادشده، تصریح کرد: هر یک از این کمیته ها دارای 6 عضو است که شامل دو نفر از مجمع نمایندگان استان تهران، دو نفر از اعضای شورای شهر، یک نفر از استانداری در حد معاونان و یک نفر نیز از شهرداری در حد معاونان می شود.

به گفته طلا، در جلسه امروز مجمع نمایندگان استان تهران با اعضای شورای شهر پایتخت، دستور کار این کمیته ها مشخص شد.

سیام**2025 ** 1418
کد N241791

وبگردی