آفتاب

روسیه کمک های انسان دوستانه به سوریه ارسال کرد

روسیه کمک های انسان دوستانه به سوریه ارسال کرد

مسکو-ایرنا- روسیه روز چهارشنبه یک هواپیما حامل کمک های انسان دوستانه برای مردم سوریه به این کشور ارسال کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت موقعیت های اضطراری روسیه اعلام کرد: محموله کمک های انسان دوستانه شامل چادر، مواد غذایی و دارو و لوازم اولیه زندگی بود و توسط یک فرونداهواپیمای باری ایلیوشین-76 مسکو را به مقصد سوریه ترک کرد.

این هواپیما حامل 30 تن محموله کمک انسان دوستانه است.

به گزارش ایتارتاس، هواپیمای وزارت موقعیت های اضطراری روسیه در بازگشت از سوریه 20 تن پرتغال به عنوان هدیه مردم این کشور به روسیه حمل خواهد کرد.

روسیه در یک سال اخیر بیش از 300 تن کمک های انسانی برای توزیع میان پناهندگان سوری به سوریه و لبنان و اردن ارسال کرده است.

روسیه به مسایل انسانی سوریه و رفع آنها توجه فراوان دارد و مقامهای روس برای بارها بر این رویکرد کشور خود تاکید کرده اند.

ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امور خارجه روسیه به تازگی ضمن تاکید بر اهمیت کمک رسانی به سوریه و مساعدت به مردم این کشور در شرایط بسیار دشوار برای این کشور، معارضان سوری را متهم کرد که مانع دسترسی افراد نیازمند به کمک های انسانی در مناطق مختلف سوریه می شوند.

لاوروف گفت: معارضان مسلح سازش ناپذیر مانع اصلی در مسیر انتقال کمک های انسانی به مناطق نیازمند در سوریه می شوند. به احتمال زیاد آنها امیدوارند که وضعیت سوریه متشنج شود و این مساله خشم جامعه جهانی را علیه دولت سوریه برانگیزد.

لاوروف گفت: بخوبی شاهد این تلاش ها هستیم و می دانیم چه اهدافی در پشت سر این گونه اقدامات قرار دارد.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه، بدون ذکر نام کشور خاصی، برخی کشورهای غربی را به تلاش برای سوء استفاده از وضعیت انسانی سوریه با هدف اعمال فشار بر دولت این کشور متهم کرد.

اروپام/2242**۵۱۸ **1010
کد N241737

وبگردی