آفتاب

اتحادیه اروپا برای پایان درگیری ها در شرق اوکراین به روسیه متوسل شد

اتحادیه اروپا برای پایان درگیری ها در شرق اوکراین به روسیه متوسل شد

تهران-ایرنا- اتحادیه اروپا روز چهارشنبه از روسیه خواست از نفوذ خود برای پایان دادن به خون ریزی ها در شرق اوکراین استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ˈمایکل مانˈ سخنگوی ˈکاترین اشتونˈ مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نگرانی این اتحادیه را از گزارش ها در مورد مرگ ˈولادیمیر ریباکˈ سیاستمداری محلی از حزب ˈالکساندر تورچینوفˈ رییس جمهوری موقت اوکراین بیان کرد و خواستار تحقیق و تفحص در این زمینه شد.

مان گفت: از همه طرف ها می خواهیم به توافق ژنو احترام گذاشته و آن را اجرا کنند؛ به ویژه از روسیه می خواهیم از نفوذ خود برای اطمینان از پایان سریع کشتارها و آدم ربایی ها در شرق اوکراین استفاده کند.

اوکراین که از آذر ماه گذشته صحنه ناآرامی ها بر سر موافقت و مخالفت امضای توافق نامه تجاری با اتحادیه اروپا بوده است، به یکی از مهم ترین چالش های روسیه و غرب تبدیل شده است.

درگیری های اوکراین که خروج دولت پیشین و مورد حمایت مسکو این کشور از قدرت را به همراه داشت با تظاهرات شماری از جدایی طلبان شرق و روس زبان این کشور ادامه یافت.

جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین و الحاق آن به روسیه بر اساس نتایج همه پرسی از مردم این منطقه و درگیری در دیگر شهرهای شرقی اوکراین در موافقت با روسیه و مخالفت با دولت جدید کی یف به بحران سیاسی در اوکراین دامن زده است.

اروپام**9157 **1010
کد N241523

وبگردی