آفتاب

بیش از یک میلیون خانواده ایتالیایی هیچ درآمدی ندارند

بیش از یک میلیون خانواده ایتالیایی هیچ درآمدی ندارند

رم - ایرنا - موسسه ملی آمار ایتالیا اعلام کرد بیش از یک میلیون خانواده ایتالیایی بدون هیچ گونه درآمدی زندگی را می گذرانند.

به گزارش ایرنا، موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) اعلام کرد که در سال 2013 یک میلیون و 130 هزار خانواده در این کشور هیچگونه درآمدی نداشته اند.

ایستات افزود: شمار خانواده های بدون درآمد در سال 2013 در ایتالیا 18 درصد نسبت به سال 2012 افزایش یافته و بیش از نیمی از خانواده های بدون درآمد یعنی 598 هزار خانواده در جنوب این کشور، 343 هزار در شمال و 189 هزار در مرکز ایتالیا زندگی می کنند.

از این تعداد خانواده، 491 هزار دارای فرزند، 83 هزار بدون فرزند و 213 هزار تک والدینی هستند. با توجه به تورم اقتصادی قدرت خرید خانواده ها نیز کاهش یافته است.

ایستات اخیرا در گزارشی اعلام کرد حدود هفت درصد از خانواده های ایتالیایی در فقر مطلق بسر می برند که شمار آنها از سال 2005 تاکنون، دو برابر و شرایط فقر برای خانواده های پرجمعیت بدتر از قبل شده است.

سازمان نظارت بر آسیب پذیری اقتصادی خانواده ها نیز اخیرا اعلام کرد خانواده های ایتالیایی به دنبال بحران اقتصادی بیش از پیش در معرض مشکلات اقتصادی قرار گرفته و آسیب پذیرتر شده و 95 درصد آنها توان مقابله با هزینه های غیرمنتظره را ندارند.

بر اساس این گزارش، 10 درصد از کل خانواده ها در بحران شدید اقتصادی بسر می برند و برای رسیدن به پایان ماه مجبور به قرض و یا درخواست کمک هستند و حتی آنهایی که در شرایط وخیم قرار ندارند، همواره با مشکل اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند.

اتحادیه کشاورزی ایتالیا نیز در گزارشی اعلام کرد سبد غذایی مردم این کشور به 30 سال قبل بازگشته است.

تاثیرات منفی بحران اقتصادی همچنین باعث استرس شدید مردم شده تا جایی که 30 درصد از آنها یعنی 12 میلیون ایتالیایی بالای 18 سال به حالات مزمن کم خوابی و یا بی خوابی دچار شده اند.

اروپام ** 2171**1485** 1337
کد N241413

وبگردی