آفتاب

یوتا بانک: هواپیمای آمریکایی در اجاره یک شرکت غنایی بوده است

یوتا بانک: هواپیمای آمریکایی در اجاره یک شرکت غنایی بوده است

بانک یوتا تایید کرد که هواپیمای آمریکایی متعلق به این بانک که هفته گذشته در تهران فرود آمده بود در اجاره یک شرکت معدن غنایی بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه نیویورک‌تایمز، هفته گذشته خبری را منتشر کرد مبنی بر این که یک هواپیما که روی بال آن پرچم آمریکا نصب شده بود در تهران فرود آمده است که می‌توانست تحریم‌های بین‌المللی اقتصادی علیه ایران را نقض کند.

در پی انتشار این خبر مقامات ایرانی با استناد به سوابق هواپیمایی، اعلام کردند که این هواپیما حامل یک هیات اقتصادی غنایی بوده و هواپیما تنها متعلق به خطوط هواپیمایی آمریکا بوده است.

هم‌چنین مقامات آمریکا نیز اعلام کردند که این هواپیما در اجاره یک شرکت غنایی بوده و از این رو حضور آن در فرودگاه مهرآباد تهران هیچ یک از قوانین بین‌المللی را نقض نکرده است.

اسکات پارکینسون، سخنگوی بانک یوتا روز سه‌شنبه تایید کرد که یک شرکت معدن غنایی این هواپیما را در اجاره داشته است.

او هم‌چنین گفت که این بانک از زمان انتشار خبر حضور یک هواپیمای آمریکایی در ایران با وزارت امور خارجه آمریکا و خزانه‌داری این کشور همکاری کرده است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، مدیرعامل این شرکت غنایی برادر رییس‌جمهور این کشور است؛ از این رو شایعاتی منتشرشده بود مبنی بر این که این هواپیما حامل یک هیات دولتی بوده است اما مقامات این کشور تاکید کردند که این هیات تنها تجاری بوده و آن‌ها به غنا بازگشته‌اند.

انتهای پیام

کد N241107

وبگردی