آفتاب

ابوترابی: ربای قانونمند در نظام بانکی حاکم شده است

ابوترابی: ربای قانونمند در نظام بانکی حاکم شده است

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی نسبت به ساخت استخر، سونا و جکوزی در دفتر رئیس‌جمهور به وی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ابوالفضل ابوترابی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی وظیفه عمده مجلس را ریل‌گذاری و رونق‌بخشی و حل مشکلات با وضع و اصلاح قوانین دانست و گفت: در حال حاضر ما در جنگ اقتصادی با پنج مانع عمده کسب و کار مواجه هستیم.

وی ادامه داد: اولین و مهمترین مانع،‌ بروکراسی اداری در کشور است و تا زمانی که دولتی کوچک و چابک ایجاد نشود ظرفیت‌های کشور آزاد نمی‌شوند و ما نمی‌توانیم در عرصه اقتصادی در جهان نقش موثری ایفا کنیم لذا اصلاح بنیادین نظام اداری امری ضروری است.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به دومین مانع بزرگ پیشرفت کشور افزود: مانعی که مجلس باید به آن ورود پیدا کرده و منتظر اقدام دولت نماند اصلاح نظام بانکی کشور است. صنایع و تولید کشور با سودهای کلان توان رقابت با سایر رقبای خود را ندارند.

ابوترابی با بیان اینکه ربای قانونمند در نظام بانکی حاکم شده است، تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌ها به همین دلیل تا مرز طلاق پیش رفته‌اند و صنایع به شدت متضرر شده‌اند.

وی بهره‌وری کم ادارات و کارخانجات و تعطیلی زیاد مملکت را سومین مانع دانست و گفت: باید حرکتی جهادی و فرهنگی در ایجاد فرهنگ کار و ساماندهی تعطیلات انجام گیرد. ما مردم ایران عمدتا مردمی کم‌کار و پرمصرف هستیم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چهارمین مانع پیروزی در جنگ اقتصادی که باید مورد توجه قرار گیرد اصلاح بودجه‌نویسی در دولت و مجلس است.

ابوترابی همچنین بیان کرد:‌ مانع دیگر نیز که طی طرحی ارائه شده طرح تامین اجتماعی فراگیر است.

وی ادامه داد: برقراری عدالت اجتماعی و زدودن غبار فقر و محرومیت از چهره جامعه اسلامی از اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی است. هر چند که در این زمینه تاکنون دستاوردهای زیادی حاصل شده اما همچنان در لایحه‌های مختلف جامعه آثاری از فقر و تنگدستی وجود دارد.

این نماینده مجلس یادآور شد: بنابراین طرح تامین اجتماعی فراگیر که شامل مستمری بازنشستگان،‌ فوت و از کارافتادگی می‌باشد با ویژگی‌های متفاوت نسبت به بیمه اجتماعی و متناسب با شرایط شغلی و درآمدی غیر حقوق‌بگیران در جامعه طراحی شده که انتظار می‌رود دامنه پوشش تامین اجتماعی را توسعه دهد.

ابوترابی همچنین خطاب به رئیس‌جمهور گفت‌: آیا می‌دانید با استخر، سونا و جکوزی که شما در دفترتان با مبلغ گزاف ساخته‌اید و خانم شما از پول بیت‌المال در مکان دولتی به نام کاخ سعد‌آباد جشن برگزار کرد موجب شد بسیاری از متدینین که از گرفتن یارانه انصراف داده بودند پشیمان شوند؟

نماینده نجف‌آباد در پایان با بیان اینکه این شهر بیشترین شهید را نسبت به جمعیت خود در کشور اختصاص داده، رسیدگی به مشکلات و مسائل حوزه انتخابیه خود را خواستار شد.

انتهای پیام

کد N240882

وبگردی