آفتاب
در آستانه برگزاری سمینار تحولات حرفه حسابداری عنوان شد؛

بهره‌گیری از گزارش های حسابداری موجب کاهش سوء‌استفاده‌های مالی می‌شود

بهره‌گیری از گزارش های حسابداری موجب کاهش سوء‌استفاده‌های مالی می‌شود

رییس شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران گفت: در صورت بهره‌گیری از مکانیزم‌های کنترلی حسابداری و گزارش های ارزشمند حسابداری و حسابرسی شاهد سوء‌استفاده‌های عظیم مالی و حیف و میل منابع مالی نخواهیم بود.

به گزارش ایسنا، ابوالقاسم فخاریان در آستانه برپایی سمینار تحولات پیش روی حرفه حسابداری و مالی در دوره گذار به محیط کسب و کار بین‌المللی که 10 اردیبهشت ماه امسال در پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار می شود، گفت: هر چند حسابداری و حسابرسی به عنوان دو حوزه پر اهمیت در زمینه تحکیم کنترل های مدیریتی، گزارشگری و تقویت نقش نظارتی در بنگاه های اقتصادی کشورهای پیشرفته مطرح است، اما این مهم تاکنون کمتر در کشور ما مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بازارهای سرمایه و مالی قبل از هرچیز آینه و روایتگر رونق و یا رکود اقتصادی کشور است، تصریح کرد: سودآوری و رشد بنگاه های اقتصادی که خود به عوامل و عناصر گوناگونی بستگی دارد، به طور مستقیم بر شرایط بازارهای سرمایه و مالی تأثیرات همه جانبه بجا می‌گذارد.

فخاریان گفت: اگر برداشتن تحریم‌ها را به مفهوم وسیع گشودن درهای رابطه و توسعه مناسبات اقتصادی با سایر کشورها بدانیم، باید آثار و نتایج اولیه‌ای همچون سهولت واردات مواد و قطعات مورد نیاز صنایع، افزایش فروش نفت و توسعه صادرات غیرنفتی، گسترش مناسبات بازرگانی و اقتصادی با کشورها و در نتیجه حرکت بسوی خروج از بحران و رشد اقتصادی را در بر داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به پیچیدگی‌های مرتبط با رفع کامل تحریم‌ها از یکسو و مشکلات اقتصادی انباشته شده سال های اخیر، تأثیرات یاد شده در کوتاه مدت- مثلاً یکساله - قابل ملاحظه نخواهد بود، ولی با فرض تداوم روند برداشتن کامل تحریم‌ها و اتخاذ تدابیر اقتصادی خردورزانه به منظور رونق بخشیدن فضای کسب و کار، باید ازآثار مثبت گسترده‌تری برخوردار باشیم.

رییس شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران اظهار کرد: برگزاری سمینارتحولات پیش روی حرفه حسابداری و مالی در دوره گذار به محیط کسب و کار بین المللی ، نمونه و مصداقی از پاسخگویی انجمن حسابداران خبره ایران به تحولات اقتصادی جامعه است.

وی ادامه داد: این انجمن خود را موظف می‌بیند تا بسهم خود در مسیر این تحول، نقش حرفه حسابداری را تبیین کرده به انتظارات جامعه اقتصادی و مدیریتی کشور پاسخ گوید. بدین منظور طی سمیناری که در پیش داریم، ضمن تحلیل اقتصادی که در خصوص آثار و نتایج برداشتن تحریم‌ها، توسط صاحبنظران اقتصادی کشور به عمل می‌آید، نقش و وظایفی که در شرایط جدید بر عهده حرفه حسابداری و مالی ایران قرار دارد، توسط استادان و متخصصان حسابداری و مالی کشور تشریح می شود.

فخاریان افزود: مضمون و محتوای مقالات و مطالبی که در سمینار ارایه می‌شود از یکطرف رهنمودهای لازم را به اهل حرفه به منظور پاسخگویی به نیازهای بنگاه‌های اقتصادی و بازار سرمایه می‌دهد و از سوی دیگر زمینه های ارتباط متخصصان حرفه حسابداری با مراجع اقتصادی و حرفه‌ای جهان را از لحاظ مدل و محتوای گزارشگری فراهم می‌سازد.

سمینارتحولات پیش روی حرفه حسابداری و مالی در دوره گذار به محیط کسب و کار بین المللی از سوی انجمن حسابداران خبره ایران و با همکاری بانک پاسارگاد برگزار می شود.

انتهای پیام

کد N240773

وبگردی