آفتاب
نطق میان‌دستور؛

علیپور: دولت خود را در مقابل مردم پاسخگو بداند

علیپور: دولت خود را در مقابل مردم پاسخگو بداند

یک نماینده اصولگرای مجلس معتقد است که محبوبیت دولت و رئیس‌جمهور در چند ماه گذشته در نزد مردم ایران بسیار کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کمال علی‌پور در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی امروز(چهارشنبه) با تبریک هفته معلم و روز کارگر و سالگرد تاسیس سپاه گفت: متاسفانه بعد از افتضاحاتی که در توزیع سبد کالا به وجود آمد و موجب خدشه به عزت ملی گردید، دولت نه تنها پاسخگو نبود بلکه از آن عبرت هم نگرفت و بعد از آن هم نوبت به ثبت‌نام برای دریافت یارانه نقدی رسید.

وی افزود: هر ناظر منصف و بی‌غرض دولت را در این امر ناکارآمد، بی‌تدبیر و بی‌برنامه تلقی می‌کند. امیدوارم دولت در مسائل مشابه آتی عبرت گرفته و خود را در مقابل مردم پاسخگو بداند.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: دولت و رئیس‌جمهور باید بدانند که محبوبیت آنان در چند ماه گذشته در نزد مردم ایران بسیار کاهش یافته است. دولت باید چشم امید به مردم و نه نگاه به آن طرف آب داشته باشد. بدانید آن‌ها خیرخواه شما نیستند و آمریکا هیچگاه با مردم ایران صادق نبوده است.

علیپور افزود: آن‌ها مدل نظام جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارند پس بهتر است با مردم صادق باشیم که مردم مستحق خدمت صادقانه هستند.

وی به عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی اشاره و اظهار کرد: اشتباهات فاحش دولت در حوزه سیاست خارجی موجب شده است که امروز آمریکا با پررویی ظالمانه مانع از حضور نماینده کشورمان در سازمان ملل بشود. این امر نشان داد که وادادگی در مقابل دشمنان موجب خسارت بیشتر و حمله به عزت ایران می‌شود. جا دارد دولت در روند وادادگی سیاست خارجی تجدید نظر کند.

نماینده مردم قائم‌شهر همچنین گفت: دانشمندان و دانشگاهیان ایران با تلاش و شتاب به سمت فتح قله‌های علم و فناوری جلو می‌روند اما سیاست دولت در قبال دانشگاه‌ها بسیار نگران‌کننده و تامل برانگیز است. حاکم کردن افراد نزدیک به فتنه و افراطی و خشونت‌آفرین بر سرنوشت کشور موجب رکود علمی شده و می‌شود. از این رو از وزیر علوم درخواست جدی برای تجدید نظر در این موضوع داریم.

علیپور خطاب به رئیس‌جمهور گفت:‌آقای رییس‌جمهور در بحث انرژی هسته‌ای این همه وادادگی، در بحث سیاست خارجی نزول، در مبحث انتصاب افراد وابسته به جریان فتنه و کم تحرک در استانداری‌ها و ادارات کل سرآمد، در بحث واردات وضع از گذشته بدتر، در مبحث دخالت بیگانگان در کشور و ملاقات هیات اعزامی اروپا با سران فتنه جای هیچ دفاعی نمانده است. پس بگویید که دولت شما در چه قسمتی موفق عمل کرده است تا مردم در جریان باشند.

وی افزود: قرار بود در طی 100 روز اتفاقات شیرین بیفتد و مردم شاهد رونق باشند اما چه شد؟ قرار بود واردات،‌ مدیریت شود اما با گذشت 9 ماه وضع بدتر شده است.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: از طرف دیگر افزایش سود بانکی از طرف دولت باعث ایجاد مشکل برای تولیدکنندگان شده است به طوری که رکود در تولید موجب افزایش بیکاری شده و نیازمندان به وام خرد و کم را گرفتار و محروم‌تر کرده است. انتظار می‌رود تشتت و تفرق بین تیم اقتصادی دولت برچیده شود.

به گفته علیپور، عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت باعث فشار به مردم می‌شود. مردمی که گناهی ندارند.

وی با بیان اینکه معوقات بانکی به 80 هزار میلیارد تومان رسیده است گفت: این اتفاق در حالی رخ داده که افراد عادی برای گرفتن وام یک تا سه میلیون تومانی به نمایندگان رجوع می‌کنند و آن‌ها به شدت در مضیقه هستند.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش خطاب به رییس‌جمهور گفت: برنامه‌ای که بتوان از قبل آن شاهد تحول در استان مازندران باشیم دیده نمی‌شود و در این شرای پروژه‌های عمرانی استان تعطیل است. مردم از ما می‌پرسند علت سردرگمی در کارها چیست؟ آیا دولت قصد کار و فعالیت در استان را ندارد؟

علیپور ادامه داد: مردم از ما می‌پرسند چرا بیمارستان‌ها به خصوص بیمارستان رازی قائم‌شهر با قدمت 70 ساله حدود هفت سال است که نیمه کاره مانده و یا تنها بیمارستان جویبار تنها امکانات را داراست. مردم می‌پرسند تیم اقتصادی دولت و استان توان تحقق درآمد بیشتر در استان را ندارند؟

نماینده مردم قائم‌شهر افزود: مگر امسال سال مدیریت و همت جهادی نیست پس چرا مدیران استان به جهت تلاش جهادی در خواب زمستانی هستند؟ مردم می‌پرسند چه موقع مشکل نساجی، کارخانجات کک، زغال سنگ و کارگران زحمت کش نساجی حل می‌شود؟

وی با تاکید بر لزوم ساخت کارخانجات پتروشیمی و ساخت اسکله در شهرستان جویبار، خواستار ایجاد خانه کشتی در قائم‌شهر و همچنین خانه هنرمندان و فرهنگسرا شد.

انتهای پیام

کد N240736

وبگردی