آفتاب

رئیس مجلس سنگاپور به ایران سفر می‌کند

رئیس مجلس سنگاپور به ایران سفر می‌کند

وزیر امور خارجه سنگاپور از سفر رئیس مجلس این کشور به ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از مالزی، کی شانموگام در دیدار با جواد انصاری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگاپور دیدار با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران را فرصتی بسیار مغتنم خواند و نسبت به لزوم تداوم ارتباط با وی تأکید نمود.

وی در ادامه با اشاره به سفر حلیمه یعقوب، رئیس مجلس سنگاپور در تاریخ 17 تا 21 خرداد 93 به تهران، آن را نشانه ارتباط‌های خوب و سازنده‌ای دانست که در حال حاضر دو کشور در صدد گسترش آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: سفر رئیس مجلس سنگاپور به ایران در پاسخ به سفر علی لاریجانی و به فاصله کوتاهی از سفر من به تهران نشانه‌ای از اراده دولت ما برای تقویت روابط با ایران است.

شانموگام با ابراز امیدواری نسبت به نتایج مذاکرات ژنو، علاقمندی دولت متبوعش به بسط روابط همه جانبه با کشورمان را ابراز نموده و ضمن اشاره به فرصت‌های موجود اظهار کرد: منزلت ایران بر کسی پوشیده نیست و ما قویا خواستار توسعه روابط با ایران هستیم ولی در مسیر ما اکنون موانع بزرگی قرار دارد که همکاری‌های تجاری و بانکی را با مشکل مواجه ساخته است.

وی تصریح کرد: بسیاری از بازرگانان و شرکت‌های بزرگ تجاری سنگاپور کرارا از ما می‌خواهند تا برای برداشتن موانع اقدام کنیم. اما خودمان چشم به مذاکرات ژنو دوخته‌ایم و امیدوارانه آن را دنبال می‌کنیم. در عین حال ما اکنون زمینه‌های فراوانی برای همکاری داریم که نباید زمین بماند.

وزیر امور خارجه سنگاپور در ادامه ضمن اشاره به دیدارهای خود در تهران و اصفهان افزود: ارتباط ارگان‌های فرهنگی دو کشور، برگزاری جشنواره‌ها و همکاری موزه‌های ملی، به رونق گردشگری و ارتباط مردم با مردم منجر خواهد شد و من شخصا از رئیس اتاق بازرگانی و صنایع اصفهان خواستم با جمعی از تجار به سنگاپور بیایند و راه‌های همکاری را باز کنند.

انتهای پیام

کد N240533

وبگردی