آفتاب

مک‌کین:دولت اوباما به اوکراین تسلیحات دفاعی بدهد

مک‌کین:دولت اوباما به اوکراین تسلیحات دفاعی بدهد

در شرایطی که نشانه ای از عقب‌نشینی نیروهای روسی از مرزهای اوکراین دیده نمی شود، جان‌مک‌کین سناتور سرشناس آمریکایی درخواست از دولت آمریکا برای مسلح کردن ارتش اوکراین را مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، جان مک‌کین در یک مصاحبه خطاب به دولت آمریکا گفت: لطفا به اوکراینی‌ها تسلیحات دفاعی بدهید.

وی همچنین عنوان کرد: اگر دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا امیدوار است تا این شرایط را کنترل کند، باید رویکردی شدیدتر نسبت به اقدامات روسیه در اوکراین اتخاذ کند. این دولت منفعل است.

تاکنون توافقی که در ژنو برای کاهش تنش‌ها در اوکراین به دست آمده تأثیر چندان در شرایط مرزهای کشورهای با روسیه نداشته است. جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز طی سفر خود به اوکراین روز سه‌شنبه به روسیه هشدار داد که نیروهای خود را عقب بکشد. آمریکا همچنین در حال بررسی دور جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه است.

مک کین در این خصوص نیز گفت که حتی اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها نیز برای جلوگیری از اقدامات ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در اوکراین کافی نیست.

وی ادامه داد: پوتین تنها صلح را از طریق زور می‌بیند و تمام تهدیدهایی که ما تاکنون مطرح کرده‌ایم تقریبا هیچ تأثیری نداشته است.

وی همچنین تصریح کرد هر چند تحریم‌های بیشتر می‌توانند در ضربه زدن اقتصاد روسیه کارساز باشند اما محبوبیت پوتین بین مردم روسیه کارکرد این روش را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

کد N240425

وبگردی