آفتاب

"آمریکا نمی‌گذارد اوکراین پل ارتباطی روسیه با اتحادیه اروپا باشد"

"آمریکا نمی‌گذارد اوکراین پل ارتباطی روسیه با اتحادیه اروپا باشد"

گروهی از 300 مقام برجسته آلمانی نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهوری روسیه نوشته و حمایت خود را از سیاست‌های مسکو در قبال اوکراین و نگرانی‌شان را مبنی بر اینکه آمریکا به دنبال جلوگیری از تبدیل اوکراین به پل ارتباطی میان مسکو با اروپاست، اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، این نامه سرگشاده به پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در ایجاد یک جامعه اقتصادی از لیسبون (پرتغال) تا ولادی روستوک (روسیه) اشاره دارد.

در این نامه که به زبان آلمانی نوشته شده، آمده است: شما خواستار ایجاد یک جامعه اقتصادی در ظرف چهار سال شده‌اید. این امر یک اصل اقتصادی برای اروپایی‌هاست.

اوکراین می‌تواند یک پل ارتباطی خوب و کامل برای همکاری آتی میان اتحادیه اوراسیای شما و اتحادیه اروپا باشد و تنها به مسائل فرهنگی نپردازد ما متقاعد شده‌ایم که اقدامات آمریکا برای جلوگیری از تبدیل شدن اوکراین به چنین پلی است.

در ادامه این نامه آمده است: آشکار شده که برخی از قدرت‌ها در کمیسیون اروپایی از سیاست‌های آمریکا علیه روسیه حمایت می‌کنند.

این نامه توسط سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی آمریکا، یوخن شولتز و در پاسخ به سخنرانی 18 مارس پوتین درباره الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه نگاشته شد.

انتهای پیام

کد N240140

وبگردی