آفتاب

سازمان ملل کشتار غیرنظامیان در سودان جنوبی را محکوم کرد

سازمان ملل کشتار غیرنظامیان در سودان جنوبی را محکوم کرد

بازرسان سازمان ملل در سودان جنوبی اعلام کردند که نیروهای مخالف دولت این کشور پس از تسخیر بنتیو در هفته گذشته، صدها تن از ساکنان این منطقه و همچنین اتباع خارجی را قتل عام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از یورو نیوز، از سوی دیگر شورشیان حامی ریک مچار، معاون سابق رییس‌جمهوری سودان جنوبی، ضمن رد این اتهام، آن را به نیروهای دولتی نسبت داده‌اند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، ضمن محکوم کردن این کشتار گفت: ما همچنین استفاده برخی افراد از رادیو بنتیو و پخش سخنانی که تشویق به تنفر قومی می‌کند را محکوم می‌کنیم. سازمان ملل در فاصله پانزده تا هفده آوریل صدها تن را که در چندین نقطه از بنتیو و روبکونا با تهدید به خشونت مواجه شده و پناه گرفته بودند، به مکانی دیگر منتقل کرده است.

گروه‌های مسلح روز پنج شنبه از نارنجک‌انداز علیه پایگاه‌های سازمان ملل که 5000 تن در آن ساکن هستند، استفاده کرده که طی آن 20 تن کشته و 70 تن دیگر زخمی شدند.

طبق اعلام سازمان ملل، 200 تن که روز سه‌شنبه هفته گذشته، در مسجدی در بنتیو پناه گرفته بودند، توسط نیروهای وفادار به ریک مچار به قتل رسیدند.

پیش‌تر شورای امنیت سازمان ملل خشم خود را نسبت به حملات مسلحانه اخیر علیه غیرنظامیان پناه گرفته در یک پایگاه سازمان ملل در سودان جنوبی ابراز داشت و خواستار محاکمه عاملان این حملات توسط دولت جوبا شد.

درگیری‌های خشونت بار از اواسط دسامبر 2013 در سودان جنوبی تاکنون هزاران کشته و حدود یک میلیون بی‌خانمان بر جای گذاشته است. این درگیری‌ها میان نیروهای سالوا کر، رییس‌جمهوری سودان جنوبی و نیروهای حامی ریک مچار معاون سابق وی رخ داده است.

انتهای پیام

کد N239922

وبگردی