آفتاب

مک کین خواستار تجهیز ارتش اوکراین توسط امریکا شد

مک کین خواستار تجهیز ارتش اوکراین توسط امریکا شد

تهران-ایرنا-ˈجان مک کینˈاز نمایندگان مجلس امریکا روز سه شنبه از دولت این کشور خواست تا ارتش اوکراین را تجهیز کند.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، این سناتور جمهوریخواه گفت:اگر دولت باراک اوباما امیدوار است که تنش ها در اوکراین کاهش می یابد، باید موضع قوی تری را برای جلوگیری از پیشروی بیشتر روسیه در اوکراین در پیش بگیرد.

این درخواست مک کین از دولت اوباما برای انتقال تسلیحات برای ارتش اوکراین در حالی مطرح شده است که دولت واشنگتن همزمان با نگرانی در مورد احتمال تشدید تنش ها با روسیه بر سر بحران اوکراین، اعلام کرده که فقط قصد دارد مایحتاج ضروری برای اوکراینی ها ارسال کند.

توافق حاصل شده در ژنو با هدف حل و فصل بحران اوکراین نیز تاکنون تاثیر اندکی بر کاهش تنش ها در اوکراین گذاشته است به طوری که جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در اوکراین به روسیه هشدار داد که نیروهایش را از سراسر مرزهای اوکراین خارج کند.

مقامات آمریکایی اعلام کرده اند که اگر روسیه اقدامات جدی در راستای کاهش تنش ها در اوکراین انجام ندهند، واشنگتن آماده اعمال تحریم های جدید علیه روسیه است

مک کین در این رابطه گفت که حتی دور دیگری از تحریم ها علیه روسیه نیز برای عقب راندن ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه کافی نیست.

این سناتور آمریکایی افزود: پوتین صلح را از طریق قدرت درک می کند. تاکنون تهدیدهای زیادی را مطرح کرده ایم اما تقریبا کار انجام نشده است.

مک کین در ادامه گفت که تحریم هایی بیشتر می تواند به اقتصاد روسیه ضربه بزند.

مترجمام**9234**5981
کد N239728

وبگردی