آفتاب

اردوغان: اجازه نمی دهیم خیابان ها صحنه درگیری شود

اردوغان: اجازه نمی دهیم خیابان ها صحنه درگیری شود

آنکارا - ایرنا - ˈرجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه با مخالفت با برگزاری تجمع هواداران اتحادیه های کارگری در میدان تقسیم در روز جهانی کارگر گفت : اجازه نمی دهیم خیابان ها به صحنه درگیری ها تبدیل شوند.

به گزارش ایرنا، اردوغان روز سه شنبه در مجلس ملی ترکیه و در بیان نمایندگان حزب حاکم ˈ عدالت و توسعه ˈ خطاب به گروه های مدنی و اتحادیه های کارگری که برای تجمع در میدان تقسیم استانبول برای برگزاری روز کارگر اصرار دارند ، گفت: هیچ امیدی برای میدان تقسیم نداشته باشید ، بروید و در جاهای دیگر استانبول که به روی تجمعات عمومی باز است ،تظاهرات کنید.

نخست وزیر ترکیه با مطرح کردن تهدید برای سرکوب هرگونه تجمع غیرقانونی در این میدان افزود: هیچ مانعی برای برگزاری مراسم وجود ندارد ولی باید در جایی برگزار شود که مسوولان دولت اجازه داده باشند.

اردوغان گفت که نباید مثل بچه های لوس عمل کرد؛ ما اجازه نمی دهیم خیابان ها به صحنه درگیری ها تبدیل شوند.

پلیس ترکیه روز گذشته با استفاده از گاز اشک آور شماری از اعضای ˈاتحادیه های کارگریˈ این کشور را که در پارک ˈگزی ˈ در میدان تقسیم استانبول تجمع کرده بودند ، متفرق کرد.

شماری از اعضای اتحادیه ها و سندیکاهای کارگری روز گذشته در پارک گزی تجمع کردند و خواستار برگزاری مراسم ˈروز جهانی کارگرˈ ( 11 اردیبهشت ) در میدان تقسیم استانبول شده بودند.

پلیس و نیروهای امنیتی استانبول برای متفرق کردن تجمع کنندگان، از گازاشک آور استفاده کرد.

خاورم ** 2010 **230 **1010
کد N239589

وبگردی