آفتاب

عضو آلمانی گروه ˈداعش ˈ در سوریه کشته شد

عضو آلمانی گروه ˈداعش ˈ در سوریه کشته شد

تهران- ایرنا - یک آلمانی عضو گروهک تروریستی داعش در حمله انتحاری تروریست های رقیب در سوریه کشته شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، ˈدنیس مامادو کاسپرتˈ که نام خود را در سوریه به ˈابوطلحه الآلمانیˈ تغییر داده بود، در یک حمله انتحاری که روز یکشنبه در استان ˈدیرالزورˈ در شرق سوریه به دست اعضای گروهک موسوم به ˈجبهه النصرهˈ وابسته به القاعده صورت گرفت، کشته شد.

پپام های انتشار یافته از طریق پایگاه های اینترنتی گروهک های تروریستی نیز مرگ وی را تایید کرده است.

در یکی از این پیام ها آمده است که مرگ وی در نتیجه انفجار انتحاری جنگجویان ˈابومحمد الجولانیˈ فرمانده جبهه النصره در برابر خانه ای که شماری از جنگجویان داعش در آن اقامت داشتند، رخ داده است.

گروه دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس نیز از وقوع این حمله انتحاری در روز یکشنبه خبر داد.

ˈرامی عبدالرحمانˈ مدیر این گروه ناظر بر اوضاع سوریه گفت که دو عضو جبهه النصره با منفجر کردن خود در روز یکشنبه، 16 عضو داعش را کشتند.

عبدالرحمن افزود: یک جنگجو به نام ابوطلحه نیز در میان قربانیان این حمله بود که در استان دیرالزور نزدیک مرز استان حسکه رخ داد.

داعش از اوایل ماه ژانویه به درگیری آشکار با النصره و دیگر گروهک های تروریستی فعال در سوریه پرداخته است. این گروهک ها با اجرای عملیات انفجاری انتحاری به یکدیگر حمله می کنند.

نقش الآلمانی که در عربی به معنی شهروند آلمان است در سوریه توجه گسترده ای را جلب کرده بود به گونه ای که او در چندین فیلم ویدیویی ، پیوستن تروریست ها به جنگ علیه حکومت سوریه را تشویق کرده است.

بر اساس گزارش ها، وی در سپتامبر 2013 در حمله هوایی نیروهای دولتی به خانه محل سکونتش زخمی شده بود.

هزاران تروریست که بسیاری از آنها از کشورهای غربی هستند برای جنگ با حکومت سوریه به ریاست ˈبشار اسدˈ رییس جمهوری این کشور به سوی سوریه سرازیر شده اند.

ˈایمن الظواهریˈ رییس القاعده با انتقاد از داعش، از این گروه خواسته است که سوریه را ترک کرده و به عراق بازگردد.

مترجمام**1486** 5981
کد N239544

وبگردی