آفتاب

ارتش پاکستان ادعای دخالت در حمله به یک روزنامه نگار را رد کرد

ارتش پاکستان ادعای دخالت در حمله به یک روزنامه نگار را رد کرد

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی ارتش پاکستان ادعای عنوان شده مبنی بر دخالت سازمان اطلاعات ارتش (ISI) در حمله به ˈحامد میرˈ روزنامه نگار برجسته و مجری برنامه های سیاسی شبکه خبری ˈجیو نیوزˈ پاکستان را بی اساس دانست و آنرا مردود اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، سرلشکر ˈعاصم سلیم باجواˈ سخنگوی ارتش پاکستان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: ارتش این کشور حمله به حامد میر خبرنگار شبکه جیو نیوز را محکوم می کند اما ادعاهای عنوان شده از سوی مسوولان این شبکه خبری مبنی بر دخالت داشتن سازمان اطلاعات ارتش در حمله به روزنامه نگار مورد نطر را رد می کند.

وی افزود: ارتش و سازمان های اطلاعاتی پاکستان همواره از آرمان های مردم و کشور دفاع کرده و هیچ گاه چنین اتهاماتی را نمی پذیرند.

ˈحامد میرˈ روزنامه نگار ارشد و مجری برنامه های سیاسی شبکه ˈجیو نیوزˈ شنبه گذشته در حمله مهاجمان ناشناس در شهر ˈکراچیˈ مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان زخمی شد.

وی اکنون در بیمارستان ˈآغا خانˈ شهر کراچی بستری بوده و پزشکان وضعیت وی را مناسب عنوان کردند.

این حادثه با واکنش محافل سیاسی و رسانه های پاکستان همراه بوده و بسیاری از مقامات دولتی از جمله ˈممنون حسینˈ رییس جمهوری، ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر و سایر وزرای پاکستانی حمله تروریستی علیه حامد میر را محکوم کردند.

منابع خبری پاکستان همچنین گزارش دادند که ˈعامر میرˈ برادر حامد میر ادعا کرد که ˈمحمد ظهیر الاسلامˈ رییس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان و سایر مقامات این نهاد امنیتی در پشت پرده ترور برادر وی نقش داشته و حامد میر چند روز قبل از این حمله در یک پیام ویدیویی به ˈانجمن بین المللی محافظت از خبرنگارانˈ گفته بود که سازمان های اطلاعاتی پاکستان مسوول هرگونه حمله تروریستی علیه وی هستند.

رسانه های پاکستانی نیز به تازگی گزارش دادند: شبه نظامیان ˈطالبان پنجابیˈ از شاخه های زیرمجموعه گروه غیرقانونی

ˈتحریک طالبان پاکستانˈ موسوم به (تی تی پی) مسوولیت حمله به حامد میر را بر عهده گرفتند.

نواز شریف نخست وزیر پاکستان با سفر به شهر کراچی و حضور در بیمارستان آغا خان، ضمن دیدار با حامد میر از وضعیت سلامتی این روزنامه نگار جویا شد و پس از آن اعلام کرد که دولت یک کمیسیون قضایی جهت تحقیقات و شناسایی درباره عاملان حمله به حامد میر را تشکیل داده است.

انجمن های رسانه ای و کانون خبرنگاران پاکستان در شهرهای مختلف از جمله اسلام آباد ؛ لاهور، کراچی، کویته، پیشاور، راولپندی و حیدرآبادˈ در محکومیت حمله به حامد میر تظاهرات کرده و از دولت پاکستان خواستند تا عاملان این اقدام تروریستی را بازداشت و مجازات کنند.

خبرنگاران، روزنامه نگاران و مجریان برجسته شبکه های خبری پاکستان امروز نیز در اسلام آباد با تجمع مقابل باشگاه ملی خبرنگاران؛ حمله به روزنامه نگار ارشد این کشور را بشدت محکوم کردند.

در عین حال بسیاری از شبکه های پربیننده پاکستانی به ویژه روزنامه های اردو و انگلیسی زبان؛ اقدام گروه رسانه ای جنگ (شبکه جیو نیوز و روزنامه انگلیسی زبان نیوز) که ادعا کرده سازمان اطلاعات ارتش در حمله به حامد میر دست دارد را تقبیح کرده و گفتند که این منابع خبری بدون استناد به هیچ گونه شواهد معتبری اجازه ندارند نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان را متهم کنند.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند: ˈراحیل شریفˈ فرمانده ارتش پاکستان امروز با حضور در ستاد سازمان اطلاعات ارتش این کشور در اسلام آباد ضمن دیدار با ظهیر الاسلام رییس این سازمان؛ درباره آخرین وضعیت امنیت داخلی و سیاسی پاکستان گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، مقام های ارشد نظامی و اطلاعاتی پاکستان در این نشست درباره اتهام عنوان شده علیه سازمان اطلاعات ارتش تبادل نظر کردند.

آساق**1095 **1010
کد N239430

وبگردی