آفتاب

مراسم روز ارتش ایران در مسکو برگزار شد

مراسم روز ارتش ایران در مسکو برگزار شد

مسکو- ایرنا- مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور مقام های عالیرتبه سیاسی و نظامی فدراسیون روسیه و نمایندگان نظامی دهها کشور مقیم روسیه ، در مسکو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم روز سه شنبه در اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد و شرکت کنندگان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به ˈمهدی سناییˈ سفیر کشورمان و همچنین سرهنگ ˈعادل سلیمانیˈ وابسته نظامی ایران در روسیه تبریک گفتند.

بر اساس این گزارش، چند نفر از مقام های نظامی روسیه و برخی شخصیت های سیاسی و اجتماعی و شماری از کارشناسان سیاسی روس نیز در این مراسم حضور داشتند.

درحاشیه مراسم، وابسته نظامی ایران طی گفتگویی با ایرنا، به آمادگی نظامی و روحیه بالای ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ارتش با آمادگی کامل گوش به فرمان فرمانده کل قوا و رهبر معظم انقلاب است تا از منویات و فرامین ایشان پیروی کند.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجربه هشت سال دفاع مقدس، یکی از قویترین ارتش های منطقه است که در امر سازندگی میهن اسلامی نیز حضور و فعالیت گسترده ای دارد.

در این مراسم توانمندی های دفاعی و صنایع نظامی جمهوری اسلامی ایران از طریق پخش فیلم های ویدئویی به نمایش گذاشته شد. علاوه بر آن لوح های فشرده و کتاب هایی در مورد توانمندی های ارتش و صنایع نظامی ایران در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

اروپام/2242**518**1485** 1064
کد N239079

وبگردی