آفتاب
روحانی در دیدار جدید سفیر نیوزلند:

علاقمند تبادل دانشگاهیان بین دو کشور ایران و نیوزلند هستیم

علاقمند تبادل دانشگاهیان بین دو کشور ایران و نیوزلند هستیم

تصمیم داریم روابط خود را با کشورهایی که با آنها سابقه روابط دوستانه داشته ‌ایم، توسعه دهیم.

رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار سفیر جدید نیوزلند بر تبادل دانشگاهیان بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، ایمن اوشانسی سفیر جدید کشور نیوزلند صبح امروز  با رییس جمهوری کشورمان دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.

روحانی در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر جدید کشور نیوزلند، گفت: در سالهای اخیر شاهد کاهش روابط اقتصادی دو کشور بودیم، اما امیدوارم در دوران ماموریت جناب عالی، تغییرات مثبتی رخ دهد و روابط دو کشور ارتقاء یابد.

روحانی با تاکید برلزوم گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های فرهنگی و گردشگری افزود: ما علاقمند تبادل دانشگاهیان دو کشور هستیم، ضمن آن که امیدواریم روابط حوزه گردشگری نیز بین دو کشور توسعه یابد و طرفین بتوانند از جاذبه‌های خوب طبیعی خود برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اراده دو کشور برای توسعه روابط بسیار مهم است، گفت: اکنون ظرفیت‌های فراوانی در سایر بخش‌ها برای توسعه روابط وجود دارد. شرایط بین‌المللی نیز امروز به نسبت دیروز بهتر شده و بهتر خواهد شد.

روحانی گفت:ما معتقدیم روابط جهان باید از طریق روابط اقتصادی و فرهنگی بهم گره بخورد و کشورها به یکدیگر نزدیکتر شوند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: تصمیم داریم روابط خود را با کشورهایی که با آنها سابقه روابط دوستانه داشته ‌ایم، توسعه دهیم.

سفیر جدید کشور نیوزیلند نیز در این دیدار گفت: در سالهای اخیر نیز در ایران خدمت کرده‌ام اما اکنون خوش وقتم که در دوران جدید سفیر هستم، زیرا اکنون پتانسیل‌های زیادی برای توسعه روابط وجود دارد. کشور ما نیز با شما برای توسعه و تحکیم روابط موافق است.

ایمن اوشانسی همچنین از تلاش‌های رییس جمهوری ایران برای به نتیجه رسیدن مذاکرات با کشورهای 1+5تجلیل کرد و گفت: ما از تلاش های شما حمایت می کنیم و همه به بهبود فضا خوشبین هستیم.

کد N239040

وبگردی