آفتاب
در دیدار با مقامات اوکراینی،

بایدن حمایت‌های واشنگتن از دولت کی‌یف را وعده داد

بایدن حمایت‌های واشنگتن از دولت کی‌یف را وعده داد

معاون رئیس جمهوری آمریکا به رهبران سیاسی اوکراین گفت که واشنگتن در مقابل تهدیدات از کی‌یف حمایت کرده و از آن‌ها خواست تا در بازسازی دولت، فساد را ریشه کن کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، معاون رئیس جمهوری آمریکا و عالی‌ترین مقام آمریکایی که پس از آغاز بحران اوکراین به این کشور رفته، خطاب به رهبران احزاب سیاسی مختلف گفت که پیام حمایت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا را برای آن‌ها آورده است.

وی همچنین با تعدادی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اوکراین از جمله پترو پروشنکو، میلیاردر اوکراینی ملاقات کرده و به آن‌ها گفت که امیدوار است در این انتخابات شانس بیشتری نسبت به خود او که در دو انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کاندیدا بوده است، داشته باشند.

بایدن همچنین در دیدارهایی خصوصی با اولکساندر تورچینف، رئیس جمهور و همچنین آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر اوکراین گفت‌وگو کرد. وی همچنین قصد دارد تا با فعالان دموکراسی نیز دیدار کند.

سفر معاون رئیس جمهوری آمریکا به اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا توافقی بین‌المللی برای کاهش خشونت‌ها در اوکراین به دست آمده بود.

بایدن همچنین خطاب به قانونگذاران پارلمان اوکراین گفت که یکی از اولویت‌های آمریکا کمک به کی‌یف برای مستقل شدن از انرژی روسیه است.

وی اظهار داشت: تصور کنید که اگر می‌توانستید در زمینه گاز از روسیه مستقل باشید امروز وضعیت شما چگونه بود.

بایدن عنوان کرد که اکنون که ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری مخلوع اوکراین این کشور را ترک کرده و به روسیه پناهنده شده است اوکراینی‌ها فرصتی تاریخی در دست دارند.

معاون رئیس جمهوری آمریکا خطاب به پارلمان اوکراین افزود: شما باید با سرطان فسادی که سیستم اوکراین را در برگرفته است مقابله کنید.

انتهای پیام

کد N238906

وبگردی