آفتاب

دولت اوباما ملزم به انتشار اسناد حملات پهپادی شد

دولت اوباما ملزم به انتشار اسناد حملات پهپادی شد

یک دادگاه فدرال از دولت آمریکا خواست تا یادداشت‌های محرمانه‌ای که کشتن شهروندان آمریکایی توسط پهپادها در خارج از این کشور را توجیه می‌کنند، افشا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، رسانه‌ها و گروه‌های حقوق بشری از این حکم دادگاه برای دسترسی به یادداشت‌های محرمانه استقبال کردند. دولت آمریکا تحت فشار عمومی متعهد شده بود تا طرح‌های حملات مرگبار پهپادی خود را تغییر دهد اما تاکنون در مقابل فشارها برای انتشار این اسناد مقاومت کرده است.

در همین راستا یک دادگاه فدرال در نیویورک با توجه به اظهارنظر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و مقامات ارشد دولتش در خصوص این موضوع حکم داد که دولت باید این اسناد را منتشر کند.

سناتور چاک گراسلی با مثبت خواندن این حکم گفت: دولت اوباما تاکنون توجیهی را برای کشتار آمریکایی‌های مظنون به تروریست با استفاده از پهپاد مطرح کرده است که هیچ تحلیل قانونی ندارد.

پس از آنکه در سپتامبر 2012، انور الاولقی، یک رهبر القاعده که در آمریکا متولد شده بود در یمن با استفاده از پهپاد کشته شد، این درخواست‌ها مطرح شد اما پس از آنکه سمیر خان، یکی دیگر از شهروندان آمریکایی و پسر کوچک اولقی به همراه یک شهروند دیگر آمریکا توسط حملات پهپادها هدف قرار گرفتند، درخواست‌ها برای بررسی این برنامه بالا گرفت.

انتهای پیام

کد N238871

وبگردی