آفتاب

فعال سیاسی: مردم از افراطی‌گری خسته شده‌اند

فعال سیاسی: مردم از افراطی‌گری خسته شده‌اند

یک فعال سیاسی گفت: مردم از افراطی‌گری، یک بعدی‌نگری و حذف رقیب به هر شکل خسته شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، "فاطمه راکعی" در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وجود فضای اختلاف و دوگانگی بین طیف اصولگرایان مسئله مهمی در عدم وجود انسجام برای این جریان سیاسی است و در حال حاضر اختلاف شدید بین اصول‌گرایان تندرو و اصولگرایان سنتی وجود دارد که گمان نمی‌رود در چنین فضایی اصولگرایان بتوانند از انسجام رای برخوردار باشند.

وی افزود: با توجه به تجربه مردم در ریاست‌جمهوری 8 ساله احمدی‌نژاد و این‌که عموم مردم طیف اصولگرا را عامل شکل‌گیری دولت نهم و دهم می‌دانند، موجب می‌شود تا این طیف از انسجام برخوردار نباشد.

راکعی با اشاره به نقش مردم در ساختن سرنوشت اجتماعی کشور، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان پیرو خط امام با تاکید بر اعتدال و احترام به سلایق مختلف، مشارکت رسمی و معنادار مردم، ساختن سرنوشت اجتماعی کشور را بسیار مهم می‌دانند و معتقدیم در این راستا باید اخلاق و فرهنگ سیاسی در جامعه نهادینه شود.

این نماینده سابق مجلس تاکید کرد: در زمینه مرام اصلاح‌طلبی و مردم‌سالاری دینی نباید افراط و زیاده‌روی وجود داشته باشد، زیرا مردم از افراطی‌گری، یک بعدی‌نگری و حذف رقیب به هر شکل خسته شده‌اند.

این فعال سیاسی با مهم بر شمردن نقش وحدت و تعیین خط‌مشی در فعالیت سیاسی، خاطرنشان کرد: اولین وظیفه اصلاح‌طلبان برای جلوگیری از تکرار مسایل و مشکلات گذشته تاکید بر وحدت و انسجام بیشتر و تعیین خط مشی‌های تعریف شده فرهنگی و اخلاقی را برای نهادینه کردن این فرهنگ در عرصه سیاسی می‌باشد.

راکعی گفت: معتقدیم انحلال احزاب مشخص و دارای شناسنامه به نفع مملکلت نظام نیست و پیش‌بینی می‌شود با فضای باز سیاسی که در دولت تدبیر و امید پیش آمده است احزاب فعالیت بهتری داشته باشند.

انتهای پیام

کد N238805

وبگردی