آفتاب

تاکید عضو کمیته اصلی شورشیان میانمار بر لزوم دخالت آمریکا در تامین حقوق اقلیت‌ ها

تاکید عضو کمیته اصلی شورشیان میانمار بر لزوم دخالت آمریکا در تامین حقوق اقلیت‌ ها

معاون فرمانده ارتش استقلال کاچین و عضو کمیته اصلی شورشیان بر لزوم دخالت آمریکا در تلاش‌ های صلح و تامین حقوق اقلیت‌ ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز گزارش داد که همزمان با ادامه درگیریها میان نیروهای دولتی و شورشیان در شمال شرق میانمار، ژنران گان ماو معاون فرمانده ارتش استقلال کاچین و عضو کمیته اصلی شورشیان خواستار دخالت آمریکا در تلاش‌ های صلح و تامین حقوق اقلیت‌ ها شد.

اگرچه هنوز واشنگتن در این زمینه واکنش نشان نداده اما تام مالینوکسی معاون وزیر خارجه آمریکا در امور دموکراسی و حقوق بشر پس از دیدار با ژنرال گان ماو حمایت کشورش را از روند صلح پس از آتش‌ بس اعلام کرد.

ژنران گان ماو این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که آسوشیتد پرس از کشته شدن 22 نفر و بی خانمان شدن صدها نفر در جریان درگیری میان نیروهای دولتی و یک گروه شورشی موسوم به گروه ارتش استقلال کاچین در شمال شرق میانمار در ماه جاری خبر داد.

این رسانه غربی گزارش داد بلافاصله پس از کمین کردن اعضای گروه مسلح ارتش استقلال کاچین علیه یک گروه از سربازان ارتش میانمار در منطقه مان وی گایی، عملیات پاکسازی در روز چهارم آوریل آغاز شد و در جریان تصرف یک اردوگاه شورشی 14 سرباز دولتی و هشت نفر از اعضای ارتش استقلال کاچین کشته شدند که تنها گروه شورشی است که هنوز با دولت تین سین رئیس‌ جمهوری میانمار اعلام آتش بس نکرده است.

ورلد تریبون نیز گزارش داد که شورشیان کاچین دور بعدی مذاکرات را با دولت میانمار در ماه مه با هدف پایان دادن به سه سال درگیری آغاز می کنند.

ژنران گان ماو گفت: خواهان حضور آمریکا در مذاکرات صلح به عنوان شاهد عینی هستیم و این توافق باید به شکلی قوی تر برگزار شود.

این رسانه غربی با اشاره به پایان آتش بس 17 ساله در ژوئن 2011 نوشت چالش اصلی در میانمار این است که دولت خواهان امضای آتش بس با شورشیان است اما جناح شورشی "کیو" اعلام کرده که در پی اجرای طرحی برای پس از آتش بس است.

کد N238762

وبگردی