آفتاب

تاکید رئیس پارلمان عراق بر لزوم نظارت جامعه بین‌الملل بر انتخابات عراق

تاکید رئیس پارلمان عراق بر لزوم نظارت جامعه بین‌الملل بر انتخابات عراق

رئیس پارلمان عراق در دیدار با سفیر آمریکا در عراق تاکید کرد که باید جامعه بین‌الملل بر انتخابات این کشور نظارت کند تا شفافیت این انتخابات تضمین شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سومریه نیوز عراق، دفتر اطلاع‌رسانی اسامه النجیفی، رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که النجیفی در دفترش در بغداد با رابرت استفان بیکرافت، سفیر آمریکا در عراق دیدار و در خصوص روابط دوجانبه میان دو کشور و راه‌های گسترش این روابط بحث و مذاکره کرد.

این بیانیه تاکید کرد که در این دیدار آخرین تحولات عراق و در راس آن برگزاری انتخابات پارلمانی مورد بررسی قرار گرفت و رئیس پارلمان عراق و سفیر آمریکا در این کشور تاکید کردند که باید انتخابات در زمان تعیین شده برگزار شود و تمام شرایط برای شفافیت این انتخابات فراهم شود و فضای مناسبی برای تسهیل در حضور رای‌دهندگان به پای صندو‌ق‌های رای ایجاد شود.

دفتر اطلاع‌رسانی رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که این دو مقام توافق یافتند که باید جامعه بین‌الملل بر انتخابات عراق نظارت داشته باشد تا شفافیت این انتخابات تضمین شود.

انتخابات پارلمانی عراق قرار است در 30 آوریل 2014 برگزار شود. این انتخابات در روزهای 27 و 28 آوریل 2014 (هفتم و هشتم اردیبهشت) در خارج از عراق آغاز و در روز 30 آوریل (دهم اردیبهشت ماه) برای عموم مردم برگزار شده و طی آن 277 حزب و نهاد سیاسی در قالب 41 ائتلاف و یا به شکل مستقل برای به دست آوردن 328 کرسی پارلمان با هم به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام

کد N238561

وبگردی